E Eric Hjelte skrev:
Ingen fara, men jag har fattat det som att en källare har ett Cement golv eftersom väggarna är gjutna ihop med golvet. En platta på mark uppfattas för det mesta som ett hus utan källare. Vad jag känner till så finns det väl inga villor byggda på slutet av 70-talet där innergolvet är reglat direkt på Cement platta som INTE har Isolering. Golvet inne i huset skulle bli väldigt kallt utan en Isolering eller hur? För att svara på din fråga, självklart finns det Isolering annars skulle jag inte fråga om det.
Källare har i regel en betongplatta, ja. Vilket du också har.
Det är ingen omöjlighet att plattan är isolerad likt dagens standard, även om det inte är så troligt.
Ett annat scenario är att det inte var reglat golv innan och någon byggt upp det utan isolering.
Ett tredje är att det var isolerat och någon tjomme gjort om det utan isolering. Som du förstår är möjligheterna många.

Risken med att isolera och gjuta såpass liten platta är att kakan blir för lätt och tunn att det knappt hjälper dig.
Jag hade nog ställt dit ett ställ rätt på plattan och försökt bygga in det.
 
E Eric Hjelte skrev:
Våra trägolv kanske inte är uppbyggda på samma sätt? Att hela huset vibrerar är kanske ok för dig, men jag vill inte att hela huset vibrerar. Därför söker jag en lösning.
Har du, som Andreas12345 frågade, säkerställt att transportskydden är borttagna?
 
M marka skrev:
Har du, som Andreas12345 frågade, säkerställt att transportskydden är borttagna?
Herregud, jag svarade inte på den frågan för den är så absurb.
 
C C.Lundin skrev:
Källare har i regel en betongplatta, ja. Vilket du också har.
Det är ingen omöjlighet att plattan är isolerad likt dagens standard, även om det inte är så troligt.
Ett annat scenario är att det inte var reglat golv innan och någon byggt upp det utan isolering.
Ett tredje är att det var isolerat och någon tjomme gjort om det utan isolering. Som du förstår är möjligheterna många.

Risken med att isolera och gjuta såpass liten platta är att kakan blir för lätt och tunn att det knappt hjälper dig.
Jag hade nog ställt dit ett ställ rätt på plattan och försökt bygga in det.
Jag ger upp
 
E Eric Hjelte skrev:
Jag ger upp
Du har fått många bra tips och råd, men det känns som att du väntar på ett svar som passar dig. Du vet alla förutsättningar, men när du inte förmedlar dem i samband med frågeställningen är det svårt för mig och andra att hantera frågan så att den passar dig.
Tycker snarare att du borde uppskatta att folk spenderar en del tid på att hjälpa dig, utan någon som helst motprestation.
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Du har fått många bra tips och råd, men det känns som att du väntar på ett svar som passar dig. Du vet alla förutsättningar, men när du inte förmedlar dem i samband med frågeställningen är det svårt för mig och andra att hantera frågan så att den passar dig.
Tycker snarare att du borde uppskatta att folk spenderar en del tid på att hjälpa dig, utan någon som helst motprestation.
Largab har redan gett svaret jag letade efter, och jag har tackat honom. Bara du som fortsätter en diskussion som är oväsentlig ang grund och Isolering som inte hör hit. Det enda bra som du sagt hittills är om att klacken kanske blir för klen. Jag har tagit det I åtanke, tackar
 
E Eric Hjelte skrev:
Herregud, jag svarade inte på den frågan för den är så absurb.
Jag ber allra ödmjukast om ursäkt, jag insåg inte att du, olikt många andra, inte skulle kunna missa en sådan sak.
 
  • Gilla
C.Lundin och 1 till
  • Laddar…
M marka skrev:
Jag ber allra ödmjukast om ursäkt, jag insåg inte att du, olikt många andra, inte skulle kunna missa en sådan sak.
Hahaha inga problem kompis
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.