Hej

Ja tänkte köpa mig en kraftigare slagborrmaskin/ Kombiborrmaskin.

Hilti är ju "the shit" men dom är ju dyra det finns ju kraftiga från AEG, Milwakee och Metabo. Men det vfinns ju en identisk som heter Graphite för halva priset.

Är det nån som har erfarenhet av Graphite maskiner?

Mvh/ Henke.
 
Menar du slagborrmaskin eller borrhammare?

Har du någon länk till märket eller var det går att köpa, jag har aldrig hört talas om det?
 
Rickard.
Förstår inte riktigt vad du vill köpa, vad är en kombiborrmaskin? Är det en borrhammare så tillverkar bosch riktigt bra nätdrivna (dom jag testat)
 
Det är en slagborrmaskin jag ska köpa, kallas visst även kombiborrmaskin.

Är ute efter en i storlek Hilti TE80, dom andra jag tittat på är AEG PN11 den finns även som dom andra märkena.

Jag ska ha den till att borra i sten då jag håller på med stenspräckning, men ibland är bensinkobran lite klumpig tycker ja så jag vill ha en elversion.

Här är en länk till en Graphite

http://www.rotopino.co.uk/demolition-rotary-hammer-graphite-58g878,44204
 
Ok, då förstår jag. Men det är inte slagborrmaskin du söker utan borrhammare, eller kombinerad borr-/bilningsmaskin.

Slagborrmaskin är en sådan med vanlig borrschuck för mindre hål i tegel på sin höjd.
 
Angående märket Graphite så känns det lite osäkert, det ser ut att vara standard kinesiska maskiner som många företag sätter sina egna etiketter på. Osäker kvalitet men främst dålig ergonomi enligt min erfarenhet. Om du jobbar mycket med detta skulle jag titta på begagnade proffsmaskiner, Hilti eller Bosch.
 
Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Biltemas sds max maskin är ju mindre än den du tittar på, men riktigt riktigt bra för pengarna.
 
Alltgår Alltgår skrev:
Biltemas sds max maskin är ju mindre än den du tittar på, men riktigt riktigt bra för pengarna.
Tror inte Biltema har ngn maskin för sds-max. Jula har dock en på 7 J.
 
nanowire nanowire skrev:
Tror inte Biltema har ngn maskin för sds-max. Jula har dock en på 7 J.
Aha såg nu att den inte finns längre. Köpte min för 4 år sen. 1250 wattare för dryga tusenlappen. Helt kanon.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Typiskt att den inte finns längre då :(

Ja får se vad det blir, men Bosch har ingen maskin av den kalibern, dom här slår ju 20+ joule. Men Graphiten är ju halva priset mot en PN11 och dom andra är i typ samma prisklass,

Graphiten kan man köpa på nån sida som heter "hemfint" låter ju inte som nån verktygssida direkt. Nån som handlat av dom?
 
S Svartnorabon skrev:
Typiskt att den inte finns längre då :(

Ja får se vad det blir, men Bosch har ingen maskin av den kalibern, dom här slår ju 20+ joule. Men Graphiten är ju halva priset mot en PN11 och dom andra är i typ samma prisklass,

Graphiten kan man köpa på nån sida som heter "hemfint" låter ju inte som nån verktygssida direkt. Nån som handlat av dom?
http://www.bosch-professional.com/s...th-sds-max-gbh-12-52-d-131445-0611266170.html
19 J / 2150 bpm har denna men säkert inte lätt att hitta en sån begagnad.
 
S Svartnorabon skrev:
Typiskt att den inte finns längre då :(

Ja får se vad det blir, men Bosch har ingen maskin av den kalibern, dom här slår ju 20+ joule. Men Graphiten är ju halva priset mot en PN11 och dom andra är i typ samma prisklass,

Graphiten kan man köpa på nån sida som heter "hemfint" låter ju inte som nån verktygssida direkt. Nån som handlat av dom?
https://www.blocket.se/vi/83691144.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.