Hej.
Vi byggde 2016 ett nytt Spira 152 från Hjältevad.
Och nu 2019 har vi byggt en carport med ett förråd.
Och vi vill nu sätta in samma cylinder som vi har till huset så vi slipper ha olika nycklar.

Jag mailade låsfirman en bild på numret på min nyckel. Fick då tillbaka att han behöver den blå nyckel som jag borde fått då nyckeln är kopieringsskyddad.
Verken jag eller min sambo minns att vi fått någon blå nyckel när vi flyttade in.
Vi har en bild från inflyttningsdagen där nycklarna ligger på köksön. Och där finns ingen blå nyckel.
Jag har mailat serviceavdelningen men inte fått något svar än.

Så jag tänkte höra om någon av er som byggt ett Hjältevadshus fick med denna blåa nyckel?
 
  • Gilla
Sebastian123
  • Laddar…
pdov
Fetchfile.aspx
ASSA har två versioner d12 och d13.
d12 är med kopieringsskydd och då är det 7- siffror+ blå plastnyckel som gäller.
d13 är i ASSA 1300 serien med nyckelnummer med 6- Bokstäver, då är det inte kopieringsskydd.

Sedan har jag läst något om att ASSA inte tillåter att nycklar kopieras bara utefter en bild utan de måste se nyckeln fysiskt, annars kan vem som ta en bild på din nyckelknippa? Kanske lättare att pröva med en lokal låssmed.
 
Hej! Har inget svar på din fråga, men undrar om ni är nöjda med Hjältevadshus som leverantör? Har kikat en del på dom! Vad kostade huset tot för er och vart i landet byggde ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.