Hej!

Vi ska ha Myresjököks luckor ekkant och funderar på att faktiskt ha vanligt vitt kakel. Men frågan är om det ser fräscht eller trist ut?

Jag är så osäker så jag behöver lite tips och råd!

Vad tycker ni? ???
 
Det beror på. I vårt gamla kök hade vi vitt kakel och det såg helt OK ut.
 
Fast det ska ju se fint ut och inte bara ok....

Svårt det där med kakel!
 
Beror helt o hållet på vilken typ av Vitt kakel ni sätter upp. Men vitt är stilfullt och passar till alla sorters trä.
 
Det beror ju oxå på vad ni har för golv, tapet, bänkskiva mm...
 
Det är ekparkettgolv, en bänkskiva i grått som inte är för mörk (fast det är inte helt bestämt förslag mottages), väggarna ska vara i någon ljus färg typ äggskal
 
Nästan som vi då. Vi valde ljusgrått kakel.
 
Jag skulle oxå rösta på grått kakel men inte för ljust... Vi har Höganäs Arkitekt mörkgrå och den är inte speciellt mörk ;D
 
Jag tror vitt kan bli toppenfint. Tänk till innan ni väljer färgen på fogen. Stora plattor går bort förstås, 5cm bli kanon....
 
MathiasS skrev:
Jag tror vitt kan bli toppenfint. Tänk till innan ni väljer färgen på fogen. Stora plattor går bort förstås, 5cm bli kanon....
Håller helt med, annars tycker jag att ljusgrå mosaik iof. är snyggt, såg också att det hade kommit ngn. form av "pärlemormosaik" otroligt snyggt och hade dessutom den fördelen att den såg ljusgrå ut ibland men kunde också skifta aningens med ljuset liksom glittra till litegrann ja hmm...., alltså ungefär som pärlemoreffekt, svårt och förklara men snyggt :surprised: var det och dessutom både diskret men samtidigt lite av pricken över.... ;)

//Christina.
 
byggimpert skrev:
...såg också att det hade kommit ngn. form av "pärlemormosaik" ...
Lät häftigt, vet du vart det kom ifrån?
 
Norpan
Såg att du tänkt äggskal på väggarna. Har varit med en vän och kollat dessa toner, äggskal är den färg som oftast andvänds på sjukhus och den ser lätt smutsig ut. Den är lite bruten i gult prova att få en vit som är lite bruten i rött. Kanon, snyggt blev mycket varmare!
 
Norpan
Såg att du tänkt äggskal på väggarna. Har varit med en vän och kollat dessa toner, äggskal är den färg som oftast andvänds på sjukhus och den ser lätt smutsig ut. Den är lite bruten i gult prova att få en vit som är lite bruten i rött. Kanon, snyggt blev mycket varmare!
Hmm... man vill ju inte få sjukhuskänsla i sitt nya kök..
Tack för tipset! Ska kolla upp det där med lite rött!!
 
Jag tycker att vitt kakel i köket är en klasiker och ställer inga krav på övriga ytor och färger.... alltid snyggt och med inbyggd känsla av renhet ;). Blir aldrig tråkig som en mosaik kan bli :-/
gaia
 
Vitt kakel ser ju alltid rent och snyggt ut, men vad sägs om att lägga till en enkel kakelbård i en färg som matchar något annat i köksutrustningen. Den bör vara rätt så liten/smal för att inte ta över, men lagomt stor för att precis bli pricken över i:et som alla imponeras av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.