Skulle bara vilja uppmana er att inte köpa en soffa vid namn Modern Living från Mio. Vi har haft soffan ett år och är redan nersutten och enligt Mio så blir soffan så om man sitter i den för ofta och inte puffa sina kuddar. Tyvärr så är Mio inte intresserad av att hitta en lösning på problem då det är helt naturligt att soffan beter sig på detta sätt. Soffan var inköpt på Mio i Bromma, otroligt oproffisionellt handlat. Nu blir det ARN och plus.
 
S
Nu har jag inte en mio soffa men när jag fick hem soffan följde det med skötselråd att kuddar ska puffas regelbundet. Har du fått samma info för din soffa? Och isf har du följt skötselråden? Annars blir det nog svårt att få rätt, vilket jag tror det blir ändå.
 
BirgitS
S Sofia. skrev:
Nu har jag inte en mio soffa men när jag fick hem soffan följde det med skötselråd att kuddar ska puffas regelbundet. Har du fått samma info för din soffa?
Det finns i alla fall skötselråd att ladda ner på Mios webbsida för just den soffan och när jag köpte ett bord från Mio förra året kom det med skötselråd på papper.
 
Vi fick inga skötselråd tyvärr och dom informerade oss inte om några instruktioner. Tyvärr så tror jag inte puffande av kuddarna hade hjälp, nä kvaliteten är för dålig
 
S
E erastbn skrev:
Vi fick inga skötselråd tyvärr och dom informerade oss inte om några instruktioner. Tyvärr så tror jag inte puffande av kuddarna hade hjälp, nä kvaliteten är för dålig
Kollade Mios hemsida där stod det tydligt att kuddar ska puffas och bytas plats på och att tyget töjer sig och att det är normalt. Så gissar tyvärr på att du inte har någon möjlighet att gå vidare med det utan att det är sånt som går under normalt slitage :)
 
Hemmakatten
Verkar helt sanslöst att tyget töjer sig och att kuddar förlorar formen! Vad är det för skräpsoffor! Och som säkerligen kostar en massa pengar.
 
windestal
Så länge det inte finns någon bild, varken från TS eller de som svarat är det svårt att veta om detta är hemskt eller bara normalt. Är "nedsutten" djupa gropar som man känner botten genom eller bara att tyget sträckts ut marginellt så att det går att ana en liten försänkning? Det är så olika vad man kan mena... Efterlyser bilder, från TS och från de som svarat och tycker det är normalt, så vi vet vad vi pratar om!
 
S
windestal windestal skrev:
Så länge det inte finns någon bild, varken från TS eller de som svarat är det svårt att veta om detta är hemskt eller bara normalt. Är "nedsutten" djupa gropar som man känner botten genom eller bara att tyget sträckts ut marginellt så att det går att ana en liten försänkning? Det är så olika vad man kan mena... Efterlyser bilder, från TS och från de som svarat och tycker det är normalt, så vi vet vad vi pratar om!
Håller med, en bild hade varit bra. Utgick från att det var normalt slitage eftersom Mio hade sagt det:)
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Verkar helt sanslöst att tyget töjer sig och att kuddar förlorar formen! Vad är det för skräpsoffor! Och som säkerligen kostar en massa pengar.
Har inget med skräp att göra utan val av material och egenskaper. Nu vet jag inget om soffan TS nämner men för mjuk känsla görs ofta stoppning av kuddar med rörligt material. Förr i tiden var det dun. Idag är det bollfibrer eller dylikt. Dessa material kommer att sätta sig om man inte puffar till kuddarna. Det är enkel fysik.

Så vill man inte puffa till kuddarna ska man välja en soffa där stoppningen är av fast material och där man därför inte behöver puffa till kuddarna.

Problemet är att vissa köper soffor med rörlig stoppning för känslans skull utan att förstå att dessa kuddar kräver regelbundet underhåll.

Om jag vore TS hade jag stoppat kuddarna själv med mer material.
 
Redigerat:
Krilleman
Jag har en gigantisk modernliving, tio år gammal.

Den är fortfarande som ny.

Har Mio gjort om den?
 
Varför skulle man öht köpa något på Mio??
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
M munge skrev:
Varför skulle man öht köpa något på Mio??
Varför inte?

Bättre än Jysk och Ikea.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.