4 478 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Dålig service av Siemens!
Avslutade just ett samtal med Siemens kundtjänst och känner mig smått blåst. Vi köpte för ett tag sedan en helintegrerad diskmaskin från Siemens och när vi skulle installera den upptäckte vi att det bara fanns ett fäste för sockeln medskickat. Tänkte givetvis att det måste blivit nåt fel i och med att monteringsanvisningen tydligt visar ett alternativ där två fästen används (det enda alternativ som funkar för oss då vi har utanpåliggande sockel). Samtalet till Siemens bekräftade dock att det bara skulle vara ett fäste med, för "normalfallet" är att man bara monterar med ett fäste, och detta borde återförsäljaren upplyst oss om innan köpet av maskinen. Öhhh?
Trots min irritation så kunde de inte bara skicka ett extra fäste, utan jag blev tvungen att köpa en hel "sats" med fästen (för nu var det helt plötsligt två fästen i en reservdelssats, det gick inte att beställa bara ett!!!). Kalaset gick med frakt och allt på dryga 250 spänn. Visst, 250 kr är kanske inte jättemycket, men jag tycker det är enormt dålig stil av Siemens att göra på detta sättet och kan inte annat än att känna mig grundlurad. Vill därför passa på att varna andra som planerar att köpa en helintegrerad diskmaskin från Siemens. Vill ni montera en separat sockeldel för diskmaskinen så se till att återförsäljaren ordnar så att ni får med två sockelfästen med en gång!
Trots min irritation så kunde de inte bara skicka ett extra fäste, utan jag blev tvungen att köpa en hel "sats" med fästen (för nu var det helt plötsligt två fästen i en reservdelssats, det gick inte att beställa bara ett!!!). Kalaset gick med frakt och allt på dryga 250 spänn. Visst, 250 kr är kanske inte jättemycket, men jag tycker det är enormt dålig stil av Siemens att göra på detta sättet och kan inte annat än att känna mig grundlurad. Vill därför passa på att varna andra som planerar att köpa en helintegrerad diskmaskin från Siemens. Vill ni montera en separat sockeldel för diskmaskinen så se till att återförsäljaren ordnar så att ni får med två sockelfästen med en gång!
Exakt samma sak här.
Diskmaskinen gick sönder efter 3 år. Betalade 2000 kr. för reparation. Nu, att år senare, har den gått sönder igen.
Försökt kontakta kundservice tre gånger bara idag. Efter att ha väntat, 30 min, 30 min, och en timme (!), så måste jag ge upp. De svarar *inte*
Aldrig siemens igen för min del.
Helt obegripligt att ett så stort företag kan vara så fräckt mot sina kunder.
Diskmaskinen gick sönder efter 3 år. Betalade 2000 kr. för reparation. Nu, att år senare, har den gått sönder igen.
Försökt kontakta kundservice tre gånger bara idag. Efter att ha väntat, 30 min, 30 min, och en timme (!), så måste jag ge upp. De svarar *inte*
Aldrig siemens igen för min del.
Helt obegripligt att ett så stort företag kan vara så fräckt mot sina kunder.
Har också fått väldigt dålig erfarenhet från deras kundsupport. Väldigt tafatta och motvilliga att ens bemöta problemen. Har köpt en kyl och frys från från dem som håller dålig byggkvalité och låter 20 gånger mer (skall låta 39 dB men låter mellan 55-60 dB).