Kanske lite OT, men undrar vilket bilmärke som först kommer ange förbrukningen i l/90 km :D
Personligen gissar jag på vw...
 
  • Haha
  • Gilla
Lostmoose och 2 till
  • Laddar…
S Sobotson skrev:
Kanske lite OT, men undrar vilket bilmärke som först kommer ange förbrukningen i l/90 km :D
Personligen gissar jag på vw...
Med de glädjemätare som de är notoriska för så stämmer det redan.

Det är även ett smart sätt att få in bilarna på service lite oftare. Är serviceintervallet 1500 mil ska den ha service efter ca 1400 mil.
 
Är 100 km ens en sträcka? Jag trodde det var ungefär som X, något man skulle räkna ut/mäta.

Definitionen jag hittat är:
100 km är den sträcka, uttryckt i antal meter delat på ettusen som en Volkswagen Golf avverkar på 3,6–6,2 liter bränsle (beroende på modell) på en förutbestämd körcykel vid 1013 hPa tryck och vid 25 grader celsius temperatur.

I vardagligt tal avrundas detta ofta till att motsvara 100.000 meter.

Liter är definierat som den volym 1000 gram vatten har vid motsvatande tryck och temperatur om inte 100 km avviker mer än vad som är journalistiskt acceptabelt för 100.000 meter, i så fall får man pytsa i lite mer.

Ovanstående definition finns i en otömd papperskorg i södra Wolfsburg.
 
  • Haha
  • Gilla
Tallguy196 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jämförpris är sååå svårt att räkna ut, åtminstone att få till det då matteläraren blir nöjd.
Prisskylt som visar erbjudande på chokladmjölk med jämförpris 10 kr/liter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Micke MOH och 2 till
  • Laddar…
Som jag tolkar det så kostar Pucko 10 kr per förpackning.
Sedan så kostar Cocio i 250ml förpackning 10kr per liter.
Men det blir lätt lite rörigt när man blandar flera produkter på samma skylt. :D
 
jac jac skrev:
Som jag tolkar det så kostar Pucko 10 kr per förpackning.
Sedan så kostar Cocio i 250ml förpackning 10kr per liter.
Men det blir lätt lite rörigt när man blandar flera produkter på samma skylt. :D
Pucko tillverkas av Cocio så det är samma produkt men lite virrigt
 
  • Gilla
  • Wow
Worn och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Jag som äter kiwi med skal vanligtvis men hoppar nog om jag får en med den märkningen
hoppar du över "stekytan" på allt? ;)

Jag kan också äta Kiwin med skal, jag hade inte brytt mig om de va logga på min. Tyvärr vart det nästa oätlig kiwi från Coop sist... Tacka vet jag Ica :heart:

Och som tidigare sagt produktstorlekarna varierar med tiden, varvade ni lika mycket när paketen vart större?
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Inget ont som inte har något gott med sig.

Ett paket kaffe går nu ner i min 500 grams burk utan problem, tidigare fick jag hälla på lite i taget och packa kaffet genom att banka burken mot bänken för att få i allt.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Krilleman
Isakare Isakare skrev:
Ett paket kaffe går nu ner i min 500 grams burk utan problem, tidigare fick jag hälla på lite i taget och packa kaffet genom att banka burken mot bänken för att få i allt.
I-landsproblem?! :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
I-landsproblem?! :thinking:
Vem vill ha u-landsproblem?
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Tokslut Tokslut skrev:
Vem vill ha u-landsproblem?
Det var ju inte menat som att någon vill ha U-landsproblem.

Men för att sätta problemet med kaffet i perspektiv:

Det finns mängder med människor på våran jord som går långt för att hämta smutsigt vatten till sina familjer. :thinking:
 
Krilleman
Det konstiga finns även på sidan i din länk (och inte bara i adressen till sidan).

Någon som glömt fylla i alla parametrar?!

Skärmdump av webbsida med ekologiskt vetemjöl, innehållsförteckning och näringstabell med redigerade fel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Kolla länken med, "2000g", de har nog lite svårt att bestämma sig.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Ena förpackningen 200g, den andra 100g, prisskillnaden ska vi inte prata om, löjligt, dubbla priset på "100grammaren"......
 
  • Två chokladförpackningar, en Marabou 200g och en D. Coss 100g, på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.