Har bett om offert för 4 kvm (3,63), vi vill ha golvvärme och klinkers på betonggolv. Fått en siffra på 50 000!!! Kan det vara korrekt? I fritidshus i Östergötland.
 
  • Obehandlat betonggolv med väggar förberedda för klinkers, golvvärmerör och byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det 50000 bara för golvet!?
Ser ju ut som någon redan gjort rummet i princip färdigt
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Är det 50000 bara för golvet!?
Ser ju ut som någon redan gjort rummet i princip färdigt
BARA GOLV!!!
 
  • Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
Låter som någon kanske inte vill ha jobbey o lägger överpris?

Har du bara kollat med en firma?
 
  • Gilla
1903
  • Laddar…
Misstänker att ni delar min skepsis. Vad är er känsla att det skulle kosta? Jag tänkte mig typ 25 inklusive värmeslingan? Jag har gjort typ hela huset själv, skulle också vilja göra golvet själv, men detta en moment som man kanske lejer bort...
 
Ja det känns ändå mer rimligt.om än mycket
Vi bor på olika håll så här skiljer sig priserna, skulle tro att vi kommer ner ännu mer här. (Liten ort v-götaland)
 
  • Gilla
1903
  • Laddar…
Leeten Letahusnu skrev:
Låter som någon kanske inte vill ha jobbey o lägger överpris?

Har du bara kollat med en firma?
Enda som har svarat, vi frågat 3 st, vi fiskar vidare. Frågan är vad som är rimligt?
 
Jag gjorde detta precis i min hall på spånskiva.
Om du ska ha golvvärme så borde det vara samma även om det är på betong.
Kostnaden blev för 6 m2:

Fiberarmerat flytspackel 10 säckar =2000kr ca 12 mm totalt, detta kommer du nog också behöva.

Golvvärme 4,5 m2 Ebeco =3500kr
Min klinker kostade 400kr/m2
Fix +arbete för att lägga klinker 4000kr
Elektrikern la ut kabeln och drog kabel till elskåp i rummet brevid= 4 tim *600kr= 2400kr

Totalpris ca 15000kr
 
  • Gilla
krzysgro och 1 till
  • Laddar…
Som det ser ut blir det inte OK enligt ”Säkert vatten” eller BKR (får bara vara avlopp för toa och golvbrunn genom golvet i våtrum) även om ”proffs” lägger klinkers. Kan tipsa om kakelplattan.se om du kan tänka dig att sätta tätskikt och klinkers själv. Bra priser och tillgång till telefonsupport om man beställer därifrån. Tycker inte att det är så komplicerat, renoverar själv ett mindre badrum.
 
hscn hscn skrev:
Som det ser ut blir det inte OK enligt ”Säkert vatten” eller BKR (får bara vara avlopp för toa och golvbrunn genom golvet i våtrum) även om ”proffs” lägger klinkers. Kan tipsa om kakelplattan.se om du kan tänka dig att sätta tätskikt och klinkers själv. Bra priser och tillgång till telefonsupport om man beställer därifrån. Tycker inte att det är så komplicerat, renoverar själv ett mindre badrum.
Lite osäkert om så är fallet. Röret du ser, vet jag att vi disk rätt mkt hur vi skulle göra med, det är avloppet för varmvattenberedaren som i så fall skulle ha hamnat i yttervägg och då får man plötslig ett annat problem med fukt samt att det röret skulle hamna i ytterkant på bottenplatten och gå väldigt nära yttermiljö. Den andra väggen till vänster som handfat kommer att sitta i, har röret i väggen. Vi gjorde enligt alla konstens regler.
 
Du behöver nog förklara lite bättre. Ska du sätta kakel på väggarna själv? Firman lär ju behöva tätskikta hela badrummet ävennom de bara spacklar och lägger klinker. Har du förberett för elektrikern med dosa och slang dör värmekabel och givare. Det kommer upp ett 50mm elrör i hörnet, ska det byggas trumma för detta? Vem gör det? Tätskiktet behöver isåfall gå upp på trumman. Det är lite för mkt frågetecken för att kunna svara på din fråga. Uträkningen ovan som ger 15000kr stämmer inte så bra mot ditt jobb som dels är ett våtrum.
 
Det verkar vara två rör? Ett gult tomrör och ett avloppsrör. Själv har jag byggt ”trumma/shakt” för liknande rör
 
J Johan456 skrev:
Du behöver nog förklara lite bättre. Ska du sätta kakel på väggarna själv? Firman lär ju behöva tätskikta hela badrummet ävennom de bara spacklar och lägger klinker. Har du förberett för elektrikern med dosa och slang dör värmekabel och givare. Det kommer upp ett 50mm elrör i hörnet, ska det byggas trumma för detta? Vem gör det? Tätskiktet behöver isåfall gå upp på trumman. Det är lite för mkt frågetecken för att kunna svara på din fråga. Uträkningen ovan som ger 15000kr stämmer inte så bra mot ditt jobb som dels är ett våtrum.
Nej, inget kakel på väggarna. Vi skall ha väv som vi sätter upp själva, så vi vill bara ha golvet gjort. Vi kommer att lägga tätskiktet på under golvläggningen. Det är förberett för elektrikern med dosa och slang. Röret i hörnet är vatten.
 
Ok, ska de bara lägga golvvärme flyta och sätta klinker låter det dyrt, oavsett om du ska ha uppvik.

Golvvärme: mtrl 4000kr+6x600=7600kr

Flytspackel, ca 20kg/kvm och cm. Vi räknar 2cm med fallet, då blir det 20x2x3,63=145 kg
Det är väl i storleksordning 7 säckar á 70kr =490kr. Sen tar vi lite armeringsnät på det, dyra nät 510kr

Han som flyter håller på i 8h, för han vill flyta det i två omgångar, 8x600=4800kr

Sen plattsättning. Man brukar säga 1kvm/h. Det blir cirka 4h, men det är så lite och restid och grejer då kan får en hel dag. 8x600=4800kr

Sen fogning då, säg 2h, 2x600=1200kr

Kakel+fog. 5kvmx500krx500kr=3000kr

Totalt: 7600+490+510+4800+4800+1200+3000= 22400kr

Mitt pris anser jag ligga i ovankant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.