Hej gott folk ! har bestämt mig för att köra på sonos efter mkt velande fram o tillbaka ..
ska man satsa på 2 sonos one eller 2 sonos 5 ? stor skillnad på sonos one och sonos 5 ? vad är era erfarenheter ? tips mottages varmt

Mvh
 
  • Gilla
Japp03
  • Laddar…
Jag har 2 x5or skulle säga att de känns lite tomma ibland
 
Hur stort bor du? Var ska du placera dem? Vilket behov har du? Är du kräsen?
 
S Shiraz skrev:
Jag har 2 x5or skulle säga att de känns lite tomma ibland
om du jämför med sonos one , stor skillnad i ljudkvalitet ? en bas till o rekommendera kanske ?

mvh
 
SysterNett SysterNett skrev:
Hur stort bor du? Var ska du placera dem? Vilket behov har du? Är du kräsen?
vardagsrum och kök i hop öppen planlösning 60kvm tillsammans . mellan kräsen vill kunna ha lite fest hemma och dra på lite när det kommer en bra låt utan att det låter illa..

mvh
 
Jag skulle ta en trea i köksdelen och en femma alternativt två ettor, och komplettera med baslåda och tvlimpa i vardagsrummet. Placera strategiskt.

Baslåda gör mycket till.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Jag skulle ta en trea i köksdelen och en femma alternativt två ettor, och komplettera med baslåda och tvlimpa i vardagsrummet. Placera strategiskt.

Baslåda gör mycket till.
låter bra, några erfarenheter av sonos beam? samt baslådan ?

mvh
 
E elektrikern90 skrev:
låter bra, några erfarenheter av sonos beam? samt baslådan ?

mvh
Yes. Vi har hemma idag:

Låda vid soffa/vardagsrum
Beam på tv
Etta i köksdelen av öppen planlösning
Femma i vardagsrum
Barnen har varsin trea på övervåningen.

Ettan från köket tar vi ut på sommaren och spelar ute. Blir helt ok.

När inte limpan och lådan är på av någon anledning blir ljudet platt, så det gör mycket! Musik låter helt ok på hela nedervåningen.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Yes. Vi har hemma idag:

Låda vid soffa/vardagsrum
Beam på tv
Etta i köksdelen av öppen planlösning
Femma i vardagsrum
Barnen har varsin trea på övervåningen.

Ettan från köket tar vi ut på sommaren och spelar ute. Blir helt ok.

När inte limpan och lådan är på av någon anledning blir ljudet platt, så det gör mycket! Musik låter helt ok på hela nedervåningen.
låter som en bra lösning faktiskt
 
SysterNett SysterNett skrev:
Yes. Vi har hemma idag:

Låda vid soffa/vardagsrum
Beam på tv
Etta i köksdelen av öppen planlösning
Femma i vardagsrum
Barnen har varsin trea på övervåningen.

Ettan från köket tar vi ut på sommaren och spelar ute. Blir helt ok.

När inte limpan och lådan är på av någon anledning blir ljudet platt, så det gör mycket! Musik låter helt ok på hela nedervåningen.
låter som en bra lösning
 
SysterNett SysterNett skrev:
Jag skulle ta en trea i köksdelen och en femma alternativt två ettor, och komplettera med baslåda och tvlimpa i vardagsrummet. Placera strategiskt.

Baslåda gör mycket till.
Trean har försvunnit ur sortimentet.
Synd tycker jag.
 
K knipo skrev:
Trean har försvunnit ur sortimentet.
Synd tycker jag.
Det var synd. Perfekta för mindre rum.

Konstaterade också att det är en playbar vi har...
 
E elektrikern90 skrev:
Hej gott folk ! har bestämt mig för att köra på sonos efter mkt velande fram o tillbaka ..
ska man satsa på 2 sonos one eller 2 sonos 5 ? stor skillnad på sonos one och sonos 5 ? vad är era erfarenheter ? tips mottages varmt

Mvh
Vi har 2st Play1, tycker de spelar riktigt bra, men vi ska skaffa ett par till.
Har jämfört här hemma med en Play 5, men tycker 2st 1:surprised:r låter betydligt bättre än en 5:a, så för mig är valet lätt.
 
Vi har en Playbase med Sub, vardagsrum, kök och matplats i ett. Ca 85m2. Inga problem att dra på när man har fest.

Suben är ett måste i mitt tycke, iaf om man har stora ytor.
 
E elektrikern90 skrev:
Hej gott folk ! har bestämt mig för att köra på sonos efter mkt velande fram o tillbaka ..
ska man satsa på 2 sonos one eller 2 sonos 5 ? stor skillnad på sonos one och sonos 5 ? vad är era erfarenheter ? tips mottages varmt

Mvh
Jag kör med 2.st Play 5:II och sub i vardagsrum och det går att spela bra högt, samt 1 Beam till tv och en Play 1 i badrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.