Det är helt sjukt lång lev. tid på fönster just nu. Har fått 19 veckor från Velfac och 16 veckor från SP. Känner någon till en fönstertillverkare med mer human lev. tid just nu?
Helst under 10 veckor.

mvh
David
 
vi har beställt pvc-fönster från tkgruppen (www.tkgruppen.com) och de levererade på 3-4 veckor.

--
DaJ
 
Verkar generellt vara kort leveranstid på PVC fönster ca 4 v fick jag till svar från flera bla WM fönster hade 4v inkl lev till sverige från tyskland.

/Patrik
 
Jennie och Ola skrev:
http://www.erafonster.com/
ligger på 8-10 veckor just nu, fick offert med leveransbesked i fredags.
Tog kontakt med dem idag. Svårt att få sig en uppfattning om de har snygga fönster och de har inga visningsobjekt i Stockholm. Har ni kollat närmare på dem själva? Vad är er uppfattning?

mvh
David
 
Ett par vänner till mig har köpt fönster från Elitfönster www.elitfonster.se Lev. tiden var ett par veckor bara, i alla fall på de som dom skulle ha...
 
Jag pratade just med Elit och deras Objekt 3-glas superenergi och de kunde leverera tidigast v.37. Velfac jobbar treskift.

Har det någonsin varit så stor efterfrågan på byggvaror som nu?

Samma sak med lastbilar. Helt omöjligt att få kontinuerliga leveranser med fyllnadsjord i Stockholm.

mvh
David
 
Kolla med traryd fönster vet ej leveranstiden :-/
 
lier skrev:
Kolla med traryd fönster vet ej leveranstiden :-/
Har kollat men de har kraftiga begränsningar på fönsterbredd. Klarar "bara" 1.20 bred.

mvh
David
 
Kungsfönster kanske? Kom aldrig till skott med dem pga prisläget, så jag kan inte uttala mig om deras leveranstider, men kan vara värt att kolla upp.
 
Hej David

Har själv kollat på och provat Era-fönstren, deras h-fönster i trä. Jag tyckte de kändes väldigt bra (är snickare sedan 1988, så har hunnit testa några fönster).
Nu ville vi ha fönster med aluminiumbeklädnad och Era-varianten, som jag också testade, gick lite trögt, både dörrar och fönster, detta kan ha varit måndagsex eller dålig smörjning. Hur som helst vi vågade inte chansa och valde Elitfönster (lev v37), de var faktiskt något billigare också.
 
Det är semestertider på fabrikerna och det förlänger leveranstiderna. Fick själv v.40 från Traryd härom dagen....
 
lillajuni skrev:
Ett par vänner till mig har köpt fönster från Elitfönster www.elitfonster.se Lev. tiden var ett par veckor bara, i alla fall på de som dom skulle ha...
När vi köpte våra från Elite förra året så var det inte ett par veckor i alla fall >:(
Inte heller nu när ett par kompisar köpte sina..men det kanske beror på hur många man ska ha också..men nu uner högsäsongen är det nog lite längre leveranstider hos dom flesta av dom stora återförsäljarna i alla fall ::)
 
Senast vi pratade med Velfac så kunde de leverera till jul...
Synd då de har både prisvärda och snygga fönster.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.