Hej!

Ska sätta ihop ett garderobssystem med Ikeas Pax-serie och tänkte försöka få tag i det mesta begagnat. När jag har kollat på Blocket har jag fått en känsla av att majoriteten av annonserna är garderober med skjutdörrar. Det kan ju vara så att det helt enkelt säljs fler sådana på Ikea men jag funderar också över om det är så att skjutdörrarna kan börja krångla efter några år och folk tröttnar? Min tanke kommer egentligen bara ifrån att det satt ett skjutdörrsystem i en platsbyggd garderob i huset när vi flyttade in och den trilskades rejält. Det kan ju dock bero på att den var just platsbyggd och att saker rört lite på sig med åren eller inte var helt exakta från början.

Någon som har en Pax med Ikeas skjutdörrar och några år på nacken? Löper dom lika smidigt som i början?

Tack
 
Vet inte så mycket om garderoben men ett par vänner har med skjutdörr och dom är 5 år och funkar bra än idag. Dock så kan man ju alltid köpa stommarna billigt och köpa dörrar från annan tillverkare om man vill ha dörrar från golv till tak t.ex. :)
 
Vår funkar bra 5-6 år senare. Däremot tycker jag att många IKEA-möbler har en tendens att inte tåla att flyttas på, de blir aldrig sig själva igen.
 
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Vår funkar bra 5-6 år senare. Däremot tycker jag att många IKEA-möbler har en tendens att inte tåla att flyttas på, de blir aldrig sig själva igen.
Det kan jag skriva under på (y):crysmile:
 
Tack för svar :)
 
Vår PAX stod på plats när vi flyttade in, men 8 år har vi använt den utan problem, används stup i kvarten. Inget glapp eller oljud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.