Hej!

Jag ska köpa nytt elverk, jag undrar om någon här ute har erfarenhet av något av dessa elverk?

Digitalt elverk G 1700I
Kipor Elverk IG2000 med inverter
DUAB-POWER Elverk MDG6500S-3 3-fas diesel tystgående

Eller kan ni rekommendera något annat elverk som ni har använt er av?

Mvh Henrik
 
Jag har ett Kipor, kommer inte ihåg exakt modell just nu, men jag är nöjd med det. Det är relativt tyst, med automatgas och med bara lite belastning så är det väldigt tyst. Har mestadels använt det för att driva vinkelslip och borrhammare när jag inte har haft tillgång till fast elanslutning.
 
Jag har en Kipor 2600 sedan några år. Funkar fint. Ett tips är att köra det en halvtimme första gången och sedan byta olja. Kan alltid komma lite metallspån under inkörningen.
 
Är det frågan om ett längre avbrottet så använd ett 3-Fas Diesel, det är vad man har på landet.
Men bor man i lägenhet så använd ett tystlåten inverter på balkongen.
 
Har ett Kipor ig2000 som nog närmare sig tio år.
Kör säkert 80 timmar om år och det bara funkar jämt (y):)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Har ett Kipor ig2000 som nog närmare sig tio år.
Kör säkert 80 timmar om år och det bara funkar jämt (y):)
Tack för upplysningen.
 
L Leif i Skåne skrev:
Är det frågan om ett längre avbrottet så använd ett 3-Fas Diesel, det är vad man har på landet.
Men bor man i lägenhet så använd ett tystlåten inverter på balkongen.
Tack för upplysningen.
 
Kloge Kloge skrev:
Jag har en Kipor 2600 sedan några år. Funkar fint. Ett tips är att köra det en halvtimme första gången och sedan byta olja. Kan alltid komma lite metallspån under inkörningen.
Tack för upplysningen.
 
  • Gilla
andnir
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jag har ett Kipor, kommer inte ihåg exakt modell just nu, men jag är nöjd med det. Det är relativt tyst, med automatgas och med bara lite belastning så är det väldigt tyst. Har mestadels använt det för att driva vinkelslip och borrhammare när jag inte har haft tillgång till fast elanslutning.
Tack för upplysningen.
 
Du ska kanske ta med vad du vill uppnå med reservkraftsaggregatet?
Vad är det du vill strömsätta och hur länge vill du kunna göra det?
 
A
Duab har ju Mellga och dom funkar bra för mig.Diesel drar mindre än ett Bensin elverk.
 
Vad ska elverket klara av?
Själv har jag ett litet, billigt, med betoning på billigt, elverk från Biltema. Det gör utmärkt tjänst till det jag använder det till, dvs förse mig med tillfälligt lyse ute i nån buske.
Jag skulle inte komma på iden att köra det konternuerligt, då blir det nog inte så långlivat.
Men billigt var det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.