I höstas gjöt jag (själv) en betonggång fram till entren. Men vad gör jag nu? Saknar inspiration. Min tanke vsr från början att lägga klinkers (med minimal fog och plattorna kloss sn varann).
Vad säger ni. Förslag?
Nylaggd betonggång framför husentré med gräsmatta och lekplats i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
Klinkers är nog inte bra, det blir som en isgata, det ska nog vara något med lite sträv yta och ska vara frostsäkert, sätts med frostsäker fix eller betong. Det får inte bli mellanrum under som vatten kan stå i när vintern kommer, då kan dom frysa upp eller spricka. Det med att skotta snö blir med en plastis så inte plattorna repas
 
Ja, såhär i efterhand är man lite begränsad till vad man kan göra. Hade du frågat innan så hade jag direkt sagt mönsterbetong.
Du kan ju slipa fram ballasten, men då har du problemet med att det kommer bli väldigt halt.
Hade jag varit du så hade jag nog låtit det vara och endast målat.
 
Jsg måste hitta nån bra klinkers, förslag?
 
Jag har hittat en 30x60 platta. Gången är något ojämn, kan jag kompensera detta genom att ha en fixspade med ca 15mm tanddjup?
 
Casaloco
R Rolle85 skrev:
Jag har hittat en 30x60 platta. Gången är något ojämn, kan jag kompensera detta genom att ha en fixspade med ca 15mm tanddjup?
Du kan använda ardex x32 om du vill, går att bygga tjocka lager med och funkar utomhus i alla fall till natursten.
 
Ok, används både som fix och fog?
 
Casaloco
nej bara som fix, fog finns i olika kulörer från samma tillverkare
 
Vem säljer ardex? Finns inte på bauhaus
 
Beijer säljer, men generellt är ardex dyrt som knark. Men det är bra grejor!
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Oki
 
Men jisses, 1200kr/säck !
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
I told you ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.