Nu är det i stort sett färdigt. Bara inredning mm kvar men det ger iaf ett hum om hur vi tänker att köket ska komma bli, iaf lite :thinking:
Nu blir det inget mer gjort direkt förrän efter jul.
Funderar på om man ska bygga stommen till köket ute i verkstan (lagården) men vi får se vad som händer :D
På återseende(y)
Hörn av ett rum med detaljerad barockliknande tapet och mörkt trägolv, vit taklist och dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum med mörkt träpanel och tapet, med två väggmonterade guldfärgade speglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mathias12
  • Laddar…
Här är en tråd jag inte uppdaterat på länge.
Mycket som har hänt.
Vi drog igång med köket strax efter nyår.
Kommer dröja en hel del månader till innan det är färdigt men det insåg vi från början.
Försöker ta en del i taget och mitt i allt så har avloppet krabbat och gått sönder, snickarna ringde och sa "Nu kommer vi och byter taket".
Det sistnämnda trodde vi skulle ske framåt sommaren men riktigt skönt att få det gjort.
Här är ett litet urval av bilder.:D

Stommen med bänkskivor. Vi tog reglar 45×170, limmat ihop och skruvat underifrån.
Påbörjat köksprojekt med trästommen och bänkskivor framför kaklad vägg och spishäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbörjat med panel. Liggande allmoge, pärlspont som är målad med vintagefärg
Inbyggnadsugn och häll även på plats
Köksskåpsstomme under konstruktion med en inbyggnadsugn installerad och kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takbyte och det roliga avloppet.
Tyvärr så har röret ut till brunnen gått sönder så vi måste gräva upp men vi får göra det när taket är färdigt då byggställningar mm är i vägen
Ett rött hus med arbetare som byter tak, byggställningar och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd golvyta som visar ett skadat avloppsrör vid en husrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är ena delen "färdig". Kaklet ska bort och det ska även in ett nytt golv men först ska vi ge oss på andra sidan vid diskho, kyl och frys mm.
Ett kök under renovering med inbyggd ugn och bänkskivor av limmade reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett kök med omonterade bänkskivor och en inbyggd ugn i en delvis installerad köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade en dörr på logen som jag har slipat ner, just i detta nu så är den spacklad på sina ställen och ska förhoppningsvis målas imorgon. :D sen är tanken att den ska hängas framför som en skjutdörr framför skafferiet som ni ser som sista bild.
Vi får se hur detta ska bli.
Återkommer mer framöver och ska inte glömma bort att jag skapade denna tråd.
(y):D
En gammal dörr som ligger platt med slipverktyg på, troligen förbereds för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipad träskjutdörr som ligger på ett rutigt golv med slipmaterial synligt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis renoverat kök med obehandlad trästomme och mörkbruna hyllplan mot en vägg med pärlspont.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
OBS, jag har en riktigt dålig kamera :crysmile:
 
Tror att det är dags att fortsätta med denna tråd. Jag vill se fler bilder på köket. Ser kanon ut hittills. Uppdatera med en massa bilder.
//Mathias
 
Mathias12 Mathias12 skrev:
Tror att det är dags att fortsätta med denna tråd. Jag vill se fler bilder på köket. Ser kanon ut hittills. Uppdatera med en massa bilder.
//Mathias
Denna tråden har jag glömt bort helt och hållet. Har lagt upp det mesta i "vad har ni gjort i ert hus idag"
Men jag slänger upp lite bilder. Allt som allt så ligger det ca 500 timmars arbete. Drygt 5 månaders tid.
Skulle uppdaterat denna tråden kontinuerligt men det blev tyvärr inte säcken här är iaf bilder på ett färdigt resultat :D
Faller nog inte alla i smaken men vi är supernöjda :D och det gå ju viktigast, hehe
OBS: kvalitén på min kamera är kass men klicka man på bilderna så ser det bättre ut
Inredning i kök med trägolv, vit skåpinredning och dekorativ lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vintagestil, träbänkar, hängande köksredskap, och sovande hund på mattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med mönstrad tapet, trägolv, antik byst och vägglampa, heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av ett hus med upplyst takkrona, svart matta, vit dörr, och två katter på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träram med klockor betecknade "Herrn", "Frun", "Emelina", "Wilma", "Millie" på en mönstrad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En mysig hörna med mörkt träpanel och en vägglampa som kastar ett mjukt ljus på väggen och en dekorativ spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum med mönstrad tapet, belysning, en klädd mannekäng och en väggdekoration med text och krokar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett öppet skåp med två hyllplan och ett litet vitt objekt, framför ett trägolv, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med hängande kastruller, köksö och hund på matta i ett hemtrevligt och välbelyst rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning i kök med träskåp och två stora kylskåp, hund som ligger på en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rustikt kök med träinredning och vitvaror under svagt ljus, arbetsresultat efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med mönstrad tapet, spegel, gammaldags telefon och dekorativa detaljer i mörk belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksskåp med barockstil dekorationer och inbyggd ugn, heminredning i en renoverad bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trägolv med tassavtryck och spilld bets, indikation av renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trägolv med tassavtryck av bets efter ett spill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De sista två bilderna är från när hunden hade vält ut 1 burk med bets. Tassavtryck på hela nedervåningen. Tur i oturen så hade vi hunnit lägga lack på golvet i köket så de sträckte att skrubba med disksvamp i 5 timmar:sweat:

Däremot så fick inte golvet i matrummet att rädda så det får bli höstens projekt.

Nu är det sommar, så nu får det bli en massa projekt utomhus istället :D

Är det något ni funderar över så fråga på och vill ni ja mer bilder så ligger det en hel del på min profil (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Hullefar och 4 till
  • Laddar…
Kul med djur.........
Riktigt coola lösningar, och jag riktigt ser glädjen i att göra som man vill.
Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Kul med djur.........
Riktigt coola lösningar, och jag riktigt ser glädjen i att göra som man vill.
Snyggt jobbat!
Väldigt spännande, hehe.
Kul att höra att du gillar det vi har gjort :D(y)
 
Fadai
Jag älskar att det är så personligt!
 
  • Älska
Pappa1986
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.