Hej,

En lite udda, och tillsynes väldigt simpel fråga, men likväl behöver jag er hjälp.

En kökssoffa jag gillar mycket och fin utsikt, men blommorna ser intryckta ut och hela ytan ser konstig ut. Har ni förslag på hur detta kan göras fint? Gardiner, något att ställa krukorna på, annat?
(kökssoffan behöver stå vänd som den gör, så inga förslag kring det tack :) )

Tack!

Kökssoffa ställd mot ett fönster med utsikt, flera krukväxter på fönsterbrädan och lite dekor på en vit hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fadai
Du behöver få upp blommorna, kanske en hylla i höjd med ryggstödet. Om du inte måste kunna öppna fönstret. En tunn, ljus gardinkappa så har du ramat in utan att mista ljus och utsikt.
 
richardtenggren
Kapa benen;)
 
BirgitS
Det går inte att vrida soffan så den står mot vänstra väggen?
För i så fall skulle man ju kunna sitta i den och titta på utsikten.

P.S. Fint område det där!
 
windestal
Ett bord framför skulle nog göra en del för intrycket. Sen som tidigare föreslagits en hylla i fönstret så att blommorna kommer upp.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Fadai
Tänkte ett varv till: Skaffa fina krukor och häng dem från taket.
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Gammelnörden
Börja med att dra fram soffan något så att det blir lite luft mellan ryggstödet och fönsterbrädan. Sedan föreslår jag att du hänger en semitransparent linnegardin med en vertikal randning, vävd eller i ton i ton kulör, i vänstra delen av fönstret och vilar längden på fönsterbrädan så att den inte bara hänger rakt ner. Detta för att dölja husfasaden och ventilationsluckan och framhäva utsikten. Lägg också till lite kuddar i soffan för att mjuka upp intrycket och göra platsen inbjudande.
Är du händig eller har tillgång till en snickare så föreslår jag att du tillverkar Karin Larssons blomsterhylla i fönsterbänkformat (trappan utan benen typ) för krukväxterna. :)
Grönmålad trähylla i design inspirerad av Karin Larssons blomsterhylla, avsedd för fönsterbänk.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.