Köpte för en tid sedan en Ring Doorbell Pro och tycker den är riktigt bra. I denna ringklocka sitter det en kamera som meddelar via en app när någon rör sig utanför dörren samt att det går att lyssna/prata med personen via appen.

Jag har än så länge inga kameror runt om huset men tänkt att jag skulle komplettera med ett gäng. Helst hade jag velat använda samma kameror till både mitt SPC larm och generell övervakning. Gärna kameror med PoE, så jag kan strömmata med ups om elen till huset skulle brytas. ONVIF för att de ska kunna överleva ett framtida systembyte. En bra funktion hade även varit mic och högtalare, så man kan prata med personen som står i närheten av kameran samt en bra app där man kan titta, styra och få notifikationer.

MEN... så har ju bland annat Ring ett antal övervakningskameror som har floodlight, mic/högtalare etc men går på wifi och fast elinstallation (finns även med batteri men dessa går bort för min del). Dessa fungerar så klart även i samma app som dörrklockan.
Nackdelen är ingen PoE och wifi. wifi går ju att störa ut. Samt att de troligen inte går att använda till något annat än just Rings egna app.

Är det någon som har erfarenhet av Rings kameror? Vad finns det för bra alternativ? Finns det tex bra appar (kanske via en NVR) för Hikvision kameror så man kan få motsvarande funktionalitet?
 
E
Rings senaste kamera (stick up eller nåt sånt) har väl poe?

El, internet osv går ju att störa även om det råkar gå via kabel. Hur många har sin huvudsäkring i ett skåp på fasaden?
 
E erimos skrev:
Rings senaste kamera (stick up eller nåt sånt) har väl poe?

El, internet osv går ju att störa även om det råkar gå via kabel. Hur många har sin huvudsäkring i ett skåp på fasaden?
Aha. det visste jag inte att den hade poe. Får kolla på den. Har du någon erfarenhet av Rings kameror i övrigt?

Tänkte mig ha ups för poe switchen, router osv så kamerorna fortsätter leva vid ett strömavbrott för det är precis som du säger att elskåpet lär vara det som först råkar ut för påhälsning ifall man vill bryta sig in i ett hus med kameror.
Naturligtvis kan man sätta ups direkt till kamerorna istället och få samma effekt, men det blir lite bökigare och troligen lite fler upser.
 
E
S spacemoose skrev:
Aha. det visste jag inte att den hade poe. Får kolla på den. Har du någon erfarenhet av Rings kameror i övrigt?

Tänkte mig ha ups för poe switchen, router osv så kamerorna fortsätter leva vid ett strömavbrott för det är precis som du säger att elskåpet lär vara det som först råkar ut för påhälsning ifall man vill bryta sig in i ett hus med kameror.
Naturligtvis kan man sätta ups direkt till kamerorna istället och få samma effekt, men det blir lite bökigare och troligen lite fler upser.
Nej tyvärr. Har en Doorbell Pro som ligger och väntar på montering men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska satsa även på kamerorna. Kan inte bestämma mig mellan snålhet och bekvämlighet. Är inte så skraj att inbrottstjuvar stör ut wifi, man kan inte vara rädd för allt. Funderar däremot på om man ska förse elskåpet med en magnetsensor till larmet (som är batteridrivet)
 
E erimos skrev:
Nej tyvärr. Har en Doorbell Pro som ligger och väntar på montering men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska satsa även på kamerorna. Kan inte bestämma mig mellan snålhet och bekvämlighet. Är inte så skraj att inbrottstjuvar stör ut wifi, man kan inte vara rädd för allt. Funderar däremot på om man ska förse elskåpet med en magnetsensor till larmet (som är batteridrivet)
Ja, en magnetsensor på elskåpet är ju faktiskt ingen dum ide. Frågan är om batteriet i den trådlösa sensorn håller tillräckligt länge när det blir kallt ute.
Det är samma för mig gällande beslutet. Sedan vill jag gärna ha något som kan överleva olika plattformar. Om jag förstår det rätt så är Ring kamerorna helt beroende av att det finns någon som tillhandahåller den molnbaserade arkiveringstjänsten. De går inte att ansluta till valfri plattform (?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.