Vit plastkarm mellan kök och vardagsrum med synlig tröskel och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna karm sitter mellan kök och vardagsrum med en trapp precis intill. Hur går man tillväga på bästa sätt om man vill snygga till detta? Det är plastkarm som jag antar att man tar väck. Är det något mer som man bör slopa?
Jag kommer inte vilja sätta in någon dörr här.
 
Åsa Lund
Hur gammalt är huset?
Du har sockel av typ Allmoge
När du sätter nya foder kan du även sätta fodersockel/skurkloss om du tycker det passar med huset.
Måla allt grått? Foder och karm. Sockel redan grå
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hur gammalt är huset?
Du har sockel av typ Allmoge
När du sätter nya foder kan du även sätta fodersockel/skurkloss om du tycker det passar med huset.
Måla allt grått? Foder och karm. Sockel redan grå
Sockeln är nog tänkt att bytas när köket görs om. Tänkte främst om man kunde ta väck plasten och gångjärn och få det snyggt?
 
M mugatu skrev:
Sockeln är nog tänkt att bytas när köket görs om. Tänkte främst om man kunde ta väck plasten och gångjärn och få det snyggt?
Det är lika lätt att byta dörrfoder som golvsockel. Dock lite extra jobb med gångjärnen.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hur gammalt är huset?
Du har sockel av typ Allmoge
När du sätter nya foder kan du även sätta fodersockel/skurkloss om du tycker det passar med huset.
Måla allt grått? Foder och karm. Sockel redan grå
Glömde att svara, huset är från 72
 
Ta bort plastkarmen och sätt en slät bräda och valfritt foder på båda sidor.

Protte
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Ta bort plastkarmen och sätt en slät bräda och valfritt foder på båda sidor.

Protte
Jag får testa med det. Tror att det sitter en planka ohyvlat direkt bakom plastkarmen. Då kanske man kan putsa upp träet och måla det vitt. Då slipper man tappa omfång i dörröppningen. Är nybörjare på detta
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
C
M mugatu skrev:
Tror att det sitter en planka ohyvlat direkt bakom plastkarmen. Då kanske man kan putsa upp träet och måla det vitt.
Tryck dit en ny hyvlad bräda ovanpå du, att "putsa upp" en ohyvlad bräda är mycket lättare sagt än gjort.
 
Åsa Lund
Köp lister som kallas foder. De har en liten utgröpning på baksidan som gör att när du spikar fast listen så sluter det tätt mot väggen.
 
M mugatu skrev:
Jag får testa med det. Tror att det sitter en planka ohyvlat direkt bakom plastkarmen. Då kanske man kan putsa upp träet och måla det vitt. Då slipper man tappa omfång i dörröppningen. Är nybörjare på detta
Med skiva på ja. Nä, riv karmen och dit med en omfattning och foder så blir det fint. En ekbit istället för tröskeln som hör till karmen behöver du med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.