Darling McFluff SKJB021 skrev:
Instämmer inte i din kommentar. Cheng har stort hål, köper aldrig coop.
Trodde det var standard med hål på soja flaskor som droppar eller rinner ur beror på hur man håller flaskan.
 
harry73
Sedan är frågan vad flaskan på bilden kostar i kassan. Står den bara på fel plats eller räknar de det höga priset för den
 
Milda Culiness retar mig väldigt mycket, mest för att skillnaden är liten men ändå uppenbar. 500 gram går på 14 kronor och 1 kg går på 30 kronor. Denna skillnad har mig veterligen alltid gällt och det verkar heller inte spela någon roll vilken butik man handlar på, den stora är alltid dyrare.

Angående paprika så körde körde Coop en riktigt dryg variant av prisjämförelse. Lösa paprikor hade ett styckepris ett tag. Jämförelsepriset var då "cirka pris per kg". Summan var dock rätt så nära 100 spänn kilot ändå så det var inte lönt att handla paprika från Coop under den tiden. Eftersom att det nu är återställt till kilopris även på lösa paprikor så antar jag att fler än jag reagerade på det.

Samma Coopbutik sålde ut krossade tomater (500 g) för en tjuga för 5 stycken eller något sådant. Erbjudande fanns kvar där ett par dagar senare så jag köpte en bunt då också för att sen upptäckta när jag kom hem att förpackningarna var på 400 gram istället.

Santa Maria slutade med tacoskrydda på 1094 gram för att nu hålla sig på 532 gram men priset är inte halva priset av kilosförpackningen (har för mig att 500 gramsvarianten går på 80-något och 1000 gram låg på 120-130).

Småsaker att gnälla på. :)
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag var lite för stressad igår när jag var på lokala coop för att fota men detta hände... Sökte paprika, butiken sålde några varianter. Kollar jämförpriset, snackspaprikan på störten vid grönsaksentren är billigast. 37 kr/kg. Oj va billigt tänkte jag, den gula tråkiga på lösvikt kostade 39kr/kg. Noterar att jämförpriset på snackspaprikan är räknad på 250 g förpackning och paprikan på störten är märkt att påsen väger 200g ...
Jaja vemsomhelst kan göra fel, kollar vidare och ser att 400g paprikamixen utan jämförpris kostar 22kr dessutom ser den fräsch ut. Är påväg att plocka den när jag i ögonvrån ser samma snackspaprikaskylt på ett ställe till men nu med en annan paprika. 180g står det på dessa.. Nu blir det stopp i mitt sinne, tar några påsar av varje till vågen.

400g väger mellan 324 och 527g
180g väger mellan 147 och 170g
200g väger 198-220g

Hade tänkt köpa röd paprika men backade på att priset var 78kr/kg.. Den gula för 39kr var ju död så nu blev det 527g gulröd paprikamix som jag betalade 22kr för....dessutom såg dessa fräschast ut i butiken.

Att det ska vara svårt att köpa paprika.

Och jo 180g och 200g snackspaprikan hade samma EAN kod.
Inga paprikor sålda per styck?
Brukar ta lite tid ibland när man ska köpa gurka och gräver fram den största och tyngsta :D Oj vad lycklig man blir när gurkan väger 650 medan den skyltas som 400 gram :D

Skönt med självscanning iaf, då kan man på en gång konfrontera priset på hyllkanten med verkligheten...
J****t irriterande när man handlar på mindre butiker så som Tempo där man först vid kassan får veta "aktuella" priser och att mängdrabatten gäller inte just på denna variant...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
S Sobotson skrev:
Inga paprikor sålda per styck?
Brukar ta lite tid ibland när man ska köpa gurka och gräver fram den största och tyngsta :D Oj vad lycklig man blir när gurkan väger 650 medan den skyltas som 400 gram :D

Skönt med självscanning iaf, då kan man på en gång konfrontera priset på hyllkanten med verkligheten...
J****t irriterande när man handlar på mindre butiker så som Tempo där man först vid kassan får veta "aktuella" priser och att mängdrabatten gäller inte just på denna variant...
Av precis den anledningen brukar jag överlåta inköp av gurkor till frugan.;)
 
Mikael_L
Inte jag.
Jag får alltid en massa tråkiga irrelevanta storleksjämförelser då .... :)
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
[länk]
Detta är en låst artikel. Du behöver en aktiv prenumeration för att läsa.
 
Förpackningens storlek och utformning motsvarade inte riktigt innehållet. Jag blev mer förbannad än 5-åringen.
En person håller en överdrivet stor tom plastförpackning bredvid dess kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en stor, halvtom förpackning med små objekt som pärlor och pappersdekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen förpackning med vänskapsarmband och tillbehör som tar upp en liten del av lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
mejeriet och 20 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Detta är en låst artikel. Du behöver en aktiv prenumeration för att läsa.
Prova via VPN utomlands för mej var den inte låst är utomlands på semester
 
H
Ni ska kolla vad det står på förpackningen, gäller då glasburkar och konservburkar, det brukar annonseras med en vikt
tex 500 gram,men läses innehållet så står det nettovikt eller varav X gram av innehållet. Många år sedan nu, var och handlade på ett varuhus, fick se reklam 1,5 kg inlagd gurka 25kr, sanslöst billigt, kom till kassan och läste på burken, där står 1,5kg varav
1 kg gurka, helt plötsligt var det inget billigt. Priset gick upp dramatiskt, påtalade det och fick ingen förståelse, men kontrade med att då fotar jag burken + reklamskylten så bevis finns för falsk marknadsförning, rackarns vilken fart det blev , dan därpå finns helt andra uppgifter om att det är 1 kg gurka för det här priset
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
BiFuel BiFuel skrev:
Förpackningens storlek och utformning motsvarade inte riktigt innehållet. Jag blev mer förbannad än 5-åringen.
Det där borde man kunna anmäla? Det finns ju regler för hur stor förpackningen får vara i förhållande till innehållet.

Marknadsföringslagen:
13 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda förpackningar som genom sin storlek eller yttre utformning i övrigt är vilseledande i fråga om produktens mängd, storlek eller form.
 
  • Gilla
Räknenisse och 5 till
  • Laddar…
Sålt på Ica ?

Skulle själv blivit galen
Som att köpa en ny bil när du hämtar den så är det bara skalet rutorna filmade med snygga bilder hur det kan se ut
Hahahahaha
 
K kimmens skrev:
Sålt på Ica ?

Skulle själv blivit galen
Som att köpa en ny bil när du hämtar den så är det bara skalet rutorna filmade med snygga bilder hur det kan se ut
Hahahahaha
Nej, Jollyroom. Kanske inte ska vänta sig annat av dem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.