Hej,
jag funderar på att köpa och lägga trägolv från Kasthall. Det golvet som heter Svart Ask och sedan lägga det i RUTA mönstret. Se www.kasthall.se.

MEN man får golvet i små små stavar 160x22x8 mm och måste alltså lägga typ 18 000 stavar.... suck.

Är det någon som sett något liknande golv som levereras i lite större paket. Helst klickbart såklart.

Andra väldigt mörka golv är också intressant....

/Magnus
 
Basparketten är 250*50*10 så då kanske du bara behöver lägga 12000 bitar ;)
 
Mosaitparkett brukar säljas på nät, på samma sätt som riktig mosaik. Antingen i 10x10 cm rutor eller 40x40 cm rutor. Det är nog jättesvårt att få det snyggt om man lägger lösa bitar för hand. Denna typ av golv borde vilken större golvfirma som hellst kunna få fram till ett vettigt pris, det är en riktig lågprisprodukt nere i Europa. Annars brukar ju inte Kasthal. förknippas med just lågpris :)
 
Jättesnyggt. Jag tänker mig detta som yttäckning på min framtida datorbänk. Tack för tipset! :D
 
Har nu fått beskedet att golvet är färdiglagt på tunt nät enligt formationen på hemsidan. dvs fyra rutor sitter ihop - därmed blir det inte alls så jobbigt som jag trott. Beställer golvet imorgon.

Magnus
 
...så man limmar det med parkettlim m.a.o?!
 
...så man limmar det med parkettlim m.a.o?!
Japp, vanligt billigt det behövs inte dyrt MS lim till detta. Sen får man slipa och ytbehandla som vanligt.

Detta var en ganska vanlig golvmodell på 60-talet. Billigare än stavparkett. Sen kom de färdiglackade parkettgolven och tog över marknaden helt.
 
Sökte på forumet och försökte hitta tips och råd om mörka trägolv. Vi ska bygga och vill gärna ha mörkt golv trots allas kommentarer. Undrar nu om du beställde och lade in det mörka golvet? Har du isåfall ångrat dig?Syns damm m.m. Vi vägrar lägga in ett ekgolv, alldeles för vanligt för oss så enda alternativet är ett vitlutat golv, men det känns ju inte heller vidare praktiskt...

MVH Linda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.