Frustrator Frustrator skrev:
Jag tar dem! Skicka ner två till mig så får du två av mig. Kan omöjligen vara fulare..
Lyckades ta mig tillräckligt nära garderoberna så jag kunde ta en bild: Svartmålade garderober i källare med vitmålade väggar och rörande föremål framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Oerhört generöst av dig att vilja dela med dig av dina kulturskatter och de skulle, som synes, onekligen liva upp min källare. Jag får nog ändå avböja erbjudandet, skulle bli för mycket extrajobb :)
 
Rörig verkstad med verktyg, trämaterial och oorganiserade föremål på arbetsbänkar och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
ricebridge
  • Laddar…
Microkatten
Är detta en ”före”- eller ”efter”-bild? Vad är det vi skall se?

Jag får lite Måndag hela veckan-känsla av denna tråd...
 
  • Gilla
  • Haha
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Är detta en ”före”- eller ”efter”-bild? Vad är det vi skall se?

Jag får lite Måndag hela veckan-känsla av denna tråd...
Mitt i prick. Någonstans mitt emellan är det. Tyvärr krånglar forumet när jag postar från mobilen så får liksom slänga upp bilderna först och skriva sen. Nu hann du kommentera så skriver här istället så blir inte ordningen fel.

Det är en workshop in progress. Brötet upp till höger i bild var förut på undre mittendelen av bänken. I helgen hoppas jag kunna såga isär hela bänken så jag kan få ut den ur verkstan. Velar mellan stickspg och tigersåg just nu.
 
Microkatten
Om du i varje inlägg postar först en ”före”-bild och sedan en ”efter”-bild så behöver du inte skriva någonting. ;)

Ifall ”före”-bilden är stökigare än ”efter”-bilden förstår vi att det går framåt. Om det är tvärtom så förstår vi att femtonspelet har flyttat fokus till en annan position.

Vad skall du ha där istället för en bänk?
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
”Velar mellan stickspg och tigersåg just nu”
Du har inte övervägt spett och brandyxa.
Mvh Findus
 
  • Haha
saiter
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Om du i varje inlägg postar först en ”före”-bild och sedan en ”efter”-bild så behöver du inte skriva någonting. ;)

Ifall ”före”-bilden är stökigare än ”efter”-bilden förstår vi att det går framåt. Om det är tvärtom så förstår vi att femtonspelet har flyttat fokus till en annan position.

Vad skall du ha där istället för en bänk?
Förebilden i det här fallet är väl bild 2 i inlägg 172 och om det är stökigare eller inte ligger nog i betraktarens öga :)

Först ska mittdelen av bänken bort så jag kan ställa hyvelbänken på högkant där medan jag flyttar om.
Sen tänker jag cyklon+dammsugare längst till höger. Hyvelbänken under fönstret och till vänster om den ett virkeställ/hylla.
Problemet är den mängden bös till höger på sista bilden. Det är mest 'bra att ha'-saker, material för att bygga. Tänkte dock smacka in dem i ett hyllsystem under den nybyggda bänken (efter att ha gått igenom och rensat).

findus42 findus42 skrev:
”Velar mellan stickspg och tigersåg just nu”
Du har inte övervägt spett och brandyxa.
Mvh Findus
Jo, och funderat på plasmaskärare också men fick inte tag på någon på Lidl :( Det är knappt 2m i tak så risken med spett och yxa är att jag river ner något annat istället..
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Velar mellan stickspg och tigersåg just nu.
Det är just sådana frågeställningar som dyker upp hos mig ideligen och får alla projekt att gå i stå.
 
jac jac skrev:
Det är just sådana frågeställningar som dyker upp hos mig ideligen och får alla projekt att gå i stå.
Medan hjärnan funderar på vilken maskin som ska användas så får händerna jobba:
Fulsåg hålls nära en trasig och spikförsedd trägolv som delvis har rivits upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spikigt och dant så fulsågen fick plockas fram
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Oorganiserad verkstadsbänk med spridda verktyg och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstadsrum med oorganiserade verktyg och trämaterial på hyllor och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte riktigt tisdag än :) @Microkatten
 
Precis som planerat gick hyvelbänken precis in i hålet.
En delvis konstruerad trähyvelbänk i ett verkstadsrum fyllt med verktyg och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Microkatten
Frustrator Frustrator skrev:
Inte riktigt tisdag än :) @Microkatten
Nej, måndag morgon igen, dags att stiga upp. Vi får se hur måndagen fortskrider denna gång! :D
 
Nästa steg nu blir att städa undan mer skräp. Fyllt en 120l svart sopsäck med diverse redan.

Sen ska jag bygga någon form av skåp längst bort till höger under bänken, allt som är till höger om hyvelbänken ska in i skåpet, eller slängas. Sen ska den sektionen bort och hyvelbänken ställas ner.
Inne i hörnet blir det en yta som jag ska fylla upp med 3dskrivaren och ovanpå den typ en kopia av vectrex spånlåda+cyklon+dammsugare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.