OXYD
svar 1 3.5kg

Royobi, Royobipossa går över sten och mossa. Förvandlar mossa till sten.
 
Svar: 3,5 kg utan batteri

Motivering: Jag och min man köpte vårt första hus för några år sedan och med nyfödda tvillingar var vi ärligt talat inte helt klartänkta. Att trädgården till 50% består av små stenplattor var inget vi tänkte på då, men nu så här 3 år senare är de förstås i stort behov av underhåll och ser för jäkliga ut. Men tiden finns inte riktigt (pga 3-åriga twins...) så att vinna ett sådant här verktyg som underlättar skulle defintivt se till att ogräset försvinner och vi slipper skämmas inför grannarna. Hoppas hoppas!
 
Svar 1 - 3,5kg (utan batteri)

Motivering
Både mina föräldrar och svärföräldrar bor kvar i sina hus trots utflugna barn. Med Ryobis multiborste i verktygsarsenalen skulle vi syskon kunna hjälpa dem både snabbare och effektivare samtidigt som vi får tid över till att hjälpa till med annat också.
 
Svar: 3,5

Med både en större yta av äldre små plattor med mycket ogräs emellan dom och en yta av äldre trädäck hade denna varit perfekt för en mycket behövlig uppfräschning
 
3,5 kg.

Vore perfekt nu när vi flyttat till hus med stor splattsättning på både fram och baksida! Skulle komma väldigt väl till användning!
 
P
3,5kg

Motivering
Grön trall, inte bra.
Gröna plattor, inte bra.
Grön Ryobi, Jättebra!
 
Svar 1: 3,5kg

Hade varit kul att se om den är något att ha när vår altan på 80m2 ska göras iordning till sommaren :)
 
Svar: 1. 3,5kg (utan batteri)

Som nyblivna husägare till ett hus från 1938 står vi inför utmaningen att ha mycket att göra och få verktyg att göra det med. I vår fina men något eftersatta trädgård finns många gamla stenplattor och betongytor där Ryobis multiborste vore helt perfekt att använda.

Med en rejäl städning och mycket omtanke kan vi få fram trädgårdens fulla potential, där vi ser fram emot att spendera många härliga vårdagar!
 
1. 3.5kg

Perfekt till uppfarten och den stenlagda uteplatsen. Förra året när vi köpte huset var där annat arbete att prioritera så lite mossa och ogräs finns där allt nu!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

[bild]

Snart kommer våren och då är det dags att rensa upp och städa fint inför ännu en säsong ute i solskenet. Att rensa mellan plattor, rengöra trädäck och ta bort mossa är kanske inte världens roligaste arbete, men det blir desto roligare med rätt verktyg. Veckans vinnare tar hem den sprillans nya produkten OPC1815 från Ryobi. Det är en multirensare/plattrensare som kommer med både stålborste och allroundborste så att du tidseffektivt kan rengöra olika typer av ytor. Du får även med batteri och laddare. OPC1815 ingår i Ryobis One+-system vilket gör att du kan dela batteriet med andra 18-voltsprodukter från samma tillverkare.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger OPC1815
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3,5 kg
X. 4 kg
2. 4,5 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
1. 3,5 kilo

Efter 1 år i vårat 70-tals hus inser man behovet av verktyg som underlättar fixandet. Vi har många och stora ytor med stenplattor som till och med är svåra att rengöra med högtryckstvätt. Med en OPC1815 är jag övertygad om att rengöringen kommer gå mycket smidigare i år än förra året.

Samuel
 
Svar: 1 (3,5kg utan batteri)

Motivering: En sådan skulle säkert vara helt fantastisk på stenläggningen hemma. Nu ligger jag på knä och skrapar mellan stenarna. Vågar inte använda några ogräsmedel då jag är rädd att barnbarnen eller hunden ska få det i sig.

Med vänlig hälsning Mormor
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

[bild]

Snart kommer våren och då är det dags att rensa upp och städa fint inför ännu en säsong ute i solskenet. Att rensa mellan plattor, rengöra trädäck och ta bort mossa är kanske inte världens roligaste arbete, men det blir desto roligare med rätt verktyg. Veckans vinnare tar hem den sprillans nya produkten OPC1815 från Ryobi. Det är en multirensare/plattrensare som kommer med både stålborste och allroundborste så att du tidseffektivt kan rengöra olika typer av ytor. Du får även med batteri och laddare. OPC1815 ingår i Ryobis One+-system vilket gör att du kan dela batteriet med andra 18-voltsprodukter från samma tillverkare.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger OPC1815
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3,5 kg
X. 4 kg
2. 4,5 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 1 3,5 kg (utan batteri)

I denna årligen återkommande kamp att bli av med oönskad växtlighet gör multiborsten arbetet mer glädjefyllt.
 
Svar 3.5 kg utan batteri.

Ryobis reklamen med utdragbar vägg i garaget fylld av verktyg är vad jag drömmer om på nätterna som nybliven husägare med snickarbod, renoveringsbehov och bilsportambitioner. Älskar systemet för att det både har verktyg och trädgårdsredskap (till skillnad från många andra). Jag behöver denna multiborste för att kunna rengöra både altan och stenplattor samt det fina kaklet jag har i garaget, nu missfärgat av målarfärg och lim efter att ha byggt pysselhörna till barnen.
 
3,5 kg är vikten
Med 1,5 m stenplattor runt hela huset, 2 stora trädäck + 1 altan på ca 40 m2 har jag lite att göra rent varje vår. Har använt hög-tryckstvätten, men den tar inte allt, så borste måste till för att få det rent och fint. Denna underbara maskin vore lösningen för mig.
Både lättare och smidigare.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smart verktyg med multiborste till trädgården

[bild]

Snart kommer våren och då är det dags att rensa upp och städa fint inför ännu en säsong ute i solskenet. Att rensa mellan plattor, rengöra trädäck och ta bort mossa är kanske inte världens roligaste arbete, men det blir desto roligare med rätt verktyg. Veckans vinnare tar hem den sprillans nya produkten OPC1815 från Ryobi. Det är en multirensare/plattrensare som kommer med både stålborste och allroundborste så att du tidseffektivt kan rengöra olika typer av ytor. Du får även med batteri och laddare. OPC1815 ingår i Ryobis One+-system vilket gör att du kan dela batteriet med andra 18-voltsprodukter från samma tillverkare.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger OPC1815
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3,5 kg
X. 4 kg
2. 4,5 kg

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
3.5 kg
Då jag har ett trädäck på 50m", samt en garageuppfart på 120m" som är i stort behov av en ordentlig tvätt efter vinter så vore detta perfekt för mig. Skulle underlätta denna tråkiga syssla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.