Jag vill väldigt gärna se köksbilden från ett Funkis!

Vi funderar fortfarande på ett Funkis, men är osäkra eftersom vi inte sett det i verkligheten.
 
Vi är oxå intresserade av Lyckan Funkis, tycker det verkar vara ett superfint hus. Väntar bara på att det ska fixa sig med tomtem :p

Jag ser gärna köksbilder från huset :)
 
Kan någon säga på ett ungefär hur lång leveranstid det är på ett Lyckan Funkis?

Alltså ca tid från avrop till 1 lev?

 
Fortfarande inte någon som vet hur lång leveranstid det är ca på ett Lyckan Funkis?

Tänkte att de kanske är lite kortare lev. tid än på vanliga Eksjöhus,
eftersom "Egna hem"-serien inte går att ändra så mycket på?

 
Vi beställde vårt hus 17/9 och har fått leveranstid V3....
 
Vi i Villa skrev:
Fortfarande inte någon som vet hur lång leveranstid det är ca på ett Lyckan Funkis?

Tänkte att de kanske är lite kortare lev. tid än på vanliga Eksjöhus,
eftersom "Egna hem"-serien inte går att ändra så mycket på?
Ja det är kortare lev.tid på Egna Hem serien än på dom andra husen i katalogen



 
:surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:

hmmm jag känner att en säljare försöker finta oss..... Sitter i min hand med en prod. kalky på totalt 3 607 000 :-.....på lyckan funkis. Förvisso färdigt med dubbelgarage och en rätt dyr tomt men 1,1 miljon för montering........ nästan 2500 timmar. Skall dom såga virket själva eller? Hussatsen 932 000, garaget 138 000. Någon som har ett pris på monteringen?

 
Omkring 700.000 för byggentrepenaden sa en säljare till oss. Men då var det utan garaget, och jag vet inte hur det var med gjutning mm. Om det är markarbeten inräknat också, så låter det väl inte helt orimligt?!?  :-/
Cirka 900.000 för byggsatsen fick vi besked om också.
 
Med gjorde tillval på Lyckan med vinkel hamnar vi på 1.630.000:-

Byggsats 930.000:-
entreprenad 702.000:-

Borde vara rätt så likt priserna för funkishuset.

mvh Henke
 
Henkemuff skrev:
Med gjorde tillval på Lyckan med vinkel hamnar vi på 1.630.000:-

Byggsats 930.000:-
entreprenad 702.000:-

Borde vara rätt så likt priserna för funkishuset.

mvh Henke

Nej, jag tror Funkis är dyrare, nästan 100 000 kr dyrare?
 
stark1 skrev:
:surprised: :surprised: :surprised: :surprised: :surprised:

hmmm jag känner att en säljare försöker finta oss..... Sitter i min hand med en prod. kalky på totalt 3 607 000 :-.....på lyckan funkis. Förvisso färdigt med dubbelgarage och en rätt dyr tomt men 1,1 miljon för montering........ nästan 2500 timmar. Skall dom såga virket själva eller? Hussatsen 932 000, garaget 138 000. Någon som har ett pris på monteringen?
2500timmar är typ 2snickare i 7månader eller 4 snickare i nästan 4månader. Vårat hus tog ca 3månader att bygga. med två snickare de jobbade bra.

Snickarna tog totalt 170 000kr för stommemontering (lyckan m vinkel) hus+garage samt all invändig montering i huset. OBS. Ingen grund i detta pris.
Allt vårat entreprenad kostade 610 000kr. Snickare, grundgjutning inkl. mtrl., elektriker, rörmokare, målare (invädnig målning+tapet) och kakelsättare exkl. mtrl.

Våran Lycka m vinkel landade på 1 897 000kr då har vi marmorplattor i hallen och förlängt själva vinkeln m 4m ett garage på 40kvm, många extra spottar samt fasadbelysning runt huset.
 
Ingen som har bilder på ett Lyckan Funkis?
 
vill oxå se bild... :)
 
Ok nytt pris....
exkl kök, bad och alla vitvaror samt endast stomrest. med garage ca 55 kvm
1034000


Jag vill oxå se bilder....

Skall man köpa ett sånt här eller?
 
Fler som funderar på Lyckan Funkis?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.