Svar: 2. 13 mm

Sambon lånade mina föräldrars borrskruvdragare förra året sedan och lyckades ha sönder den. Eftersom han köpte en ny till dem har pengarna inte funnits för att köpa en till oss. Nu lånar han av olika grannar när han behöver en, och jag bara väntar på att han ska ha sönder en till. Då tar det liksom aldrig slut – det blir en evig cirkel av lånande och nyköpta borrskruvdragare till alla andra utom oss själva. Tänk om jag kunde få vinna en! Då ska jag säga att jag lånat den, men inte av vem! Och att det är på obegränsad tid. Måste-projekt finns det gott om, som alltid ...
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

[bild]

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Bra verktyg gör halva jobbet,sägs det. Med min gamla borr och en Flex samt lite flax! går takläggningen som på räls.
 
13 mm

Vem skulle inte vilja ha den underbart sexiga kompakta och urstarka multimaskin, den viktigaste i alla hemfixares verktygslåda
 
13 mm

Sonen har köpt sin första lägenhet... en liten tvårummare på nedre botten. Han pratar redan om trätrallen som pappa ska bygga utanför altandörren. Vad han inte vet är att hans mamma gör allt för att han ska vinna en egen skruvdragare så han ska få hjälpa till att bygga den... Bösta studentpresenten eller hur? Hoppas få släppa bomben lagom till fredagsmyset.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

[bild]

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 2(13mm)
Otur! vi missade att vinna den fina trappan här på Bygga hus, snyft!
och nu är ett trappbygge verkligen ett måste! då de äldre och slitna inte längre kan ta sig upp eller ner på stegen till sovloftet i vår gemensamma stuga.
Det skulle även vara fantastiskt att få vinna denna finfina borrskruvdragare för att kunna hjälpa goa byggarbrorsan att på allra bästa sätt bygga bla trappan då han som så många äldre byggare har en väldigt! väldigt! utsliten byggarbetarkropp.
Med denna maskin går säkert arbetet även så mycket snabbare så att han(vi) också hinner slappa en stund på stranden tillsammans.
Trall och köksbygge är också i plan! så att ha en sån maskin är ju bara vinn vinn!
 
Redigerat:
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

[bild]

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
13 mm
Som nybliven singel och mellanstadielärare behöver jag alla manliga attribut jag kan få tag på. Den här maskinen skulle höja mitt andrahandsvärde enormt!!!
 
Svar 2
Natten till söndagen brann grannbilen på parkeringen upp med 8 andra bilar, min bil totalförstördes inte så det gick och rädda en del verktyg men allt som låg i plast lådor eller hade plast/gummi som en del av verktyget är förstört.
Nu kommer en del ersättas från försäkringsbolag men lång ifrån allt.
Då min batteriklinga och borrmaskin samt 5 batterier är i en stor plastklump nu så är jag ute efter nya och flex batteriklinga och borrmaskin har samma batterier så det vore perfekt med en ny uppsättning av märket flex.
 
Veckans vinnare är HAGV som ska få uppgradera sin gamla trotjänare till en ny innan den gamla brinner upp. Vi ser fram emot att höra om alla spännande projekt som din nya skruvdragare får ta sig för.

Motivering: Min nuvarande maskin, en Hitachi DS18DJL, har hängt med i cirka 5 år nu. Den har varit en riktigt pålitlig kollega. Tillsammans har vi totalrenoverat ett tidigare obebott föreningshus, byggt 80m2 altan och påbörjat en utbyggnad. Tyvärr så börjar den närma sig pension. Batterierna är slut, den luktar bränt, chucken är helslut och laddaren (med inbyggd fläkt) väsnas som en jetplan vilket gör att jag inte kan ladda på kvällarna. Jag har fortfarande en utbyggnad att slutföra, samt en hel del nya projekt som väntar. En ny pålitlig arbetskamrat är precis vad jag behöver, då jag annars gör allting själv
 
  • Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Veckans vinnare är HAGV som ska få uppgradera sin gamla trotjänare till en ny innan den gamla brinner upp. Vi ser fram emot att höra om alla spännande projekt som din nya skruvdragare får ta sig för.

Motivering: Min nuvarande maskin, en Hitachi DS18DJL, har hängt med i cirka 5 år nu. Den har varit en riktigt pålitlig kollega. Tillsammans har vi totalrenoverat ett tidigare obebott föreningshus, byggt 80m2 altan och påbörjat en utbyggnad. Tyvärr så börjar den närma sig pension. Batterierna är slut, den luktar bränt, chucken är helslut och laddaren (med inbyggd fläkt) väsnas som en jetplan vilket gör att jag inte kan ladda på kvällarna. Jag har fortfarande en utbyggnad att slutföra, samt en hel del nya projekt som väntar. En ny pålitlig arbetskamrat är precis vad jag behöver, då jag annars gör allting själv
Otroligt stort tack! Nu ser jag lite mer fram emot att gå ut och snickra på kvällarna. Men gladast är nog min gamle trotjänare som får en välförtjänt pension :D
Lovar att återkomma med intryck :)
 
FaffeF
Svar: 2. 13mm

Med en skruvdragare som denna blir jag väl förberedd för barnens kojbyggande i vårsolen!
 
Tävlingen är över.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.