Ska beställa X antal pallar mursten/marksten från Benders. Behöver fraktas, och lastas på och av.

Hämtas Benders Frillesås och transport till Floda.

Benders själva har hemska priser på sin frakt och jag vägrar betala det sk*t bolaget mer pengar än nödvändigt.

Är det någon här som själv har tillgång till kranbil (eller annat sätt att lasta på/av) och vill ha ett ”vid sidan om” uppdrag? Eller någon som känner till ett Åkeri ni kan rekommendera?
 
Varför inte köpa via lokala bygghandeln? Jag betalade 600kr/lass med lossning för frakt.

Köpte även 15 pall på Hornbach, kostade 4000 för två vändor med kranbil.

Har även köpt med direktleverans från Benders. Fick då ordna traktor för lossning. Blev 600kr.
 
För att jag handlar stenen via en kontakt, och får därav ett betydligt bättre pris på stenen. Problemet är att det är Benders själva som kör ut stenen...

Men så är det väl på dom flesta ställen, om jag handlar stenen från Beijer så är det inte dom som kör ut det utan Benders även där.
 
Är väl bara att Googla på åkerier i närheten och kolla recensioner på dem, ringa dem och förklara läget och kolla vad de vill ha för det/timpris.
Som de andra säger så blir frakten ofta billig om man tar de via bygghandel, 6-800kr lasset.
Ett åkeri tar däremot ca 1000kr/h blir snabbt dyrt.
 
Hör med LastväxlarCarlsson och/eller Fraktkedjan Väst. Kan ju inte garantera dig några superpriser, men de brukar vara bra att ha att göra med och väldigt humana priser.
 
  • Gilla
kest och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
För att jag handlar stenen via en kontakt, och får därav ett betydligt bättre pris på stenen. Problemet är att det är Benders själva som kör ut stenen...

Men så är det väl på dom flesta ställen, om jag handlar stenen från Beijer så är det inte dom som kör ut det utan Benders även där.
Beställ med frakt till dig och ordna en traktor som lossar. Det gäller dock att traktorn kan komma med kort varsel.
 
Om man beställer med frakt e det väl låssat? om inget annat anges i avtalet. och om de säljer till privatpersoner så kan de ju inte kräva att alla har en lastare hemma
 
J Jonas_81 skrev:
Om man beställer med frakt e det väl låssat? om inget annat anges i avtalet. och om de säljer till privatpersoner så kan de ju inte kräva att alla har en lastare hemma
Beror helt på vad som är avtalat. Hur många linjebilar ex Schenker mfl brukar du se med kran/truck?
 
R Robert-san01 skrev:
Beställ med frakt till dig och ordna en traktor som lossar. Det gäller dock att traktorn kan komma med kort varsel.
För 13.000kr mursten får jag betala 6.000kr i frakt från Benders.... känns sådär. Men eftersom man sällan har möjligheten att lösa det på annat vis så får man ju snällt ta mössan i hand och betala det utsugarna vill ha, eftersom dom vet att man inte löser det själv!

Men jag ska kolla med några lokala åkerier och se vad dom vill ha, därav tråden?

Tack för tips C.lundin, skall kolla med dessa!
 
C crazytok skrev:
För 13.000kr mursten får jag betala 6.000kr i frakt från Benders.... känns sådär. Men eftersom man sällan har möjligheten att lösa det på annat vis så får man ju snällt ta mössan i hand och betala det utsugarna vill ha, eftersom dom vet att man inte löser det själv!

Men jag ska kolla med några lokala åkerier och se vad dom vill ha, därav tråden?

Tack för tips C.lundin, skall kolla med dessa!
För hur många pall? Räkna med minst 3000kr för ett flak, typ 10pall, max 2h.
 
10 pallar...

3.000kr hade känts mycket mer rimligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.