Hej lbg!

Vi har 2 st stora fönster på 14/20 samt 2 lite smalare på 11/20 i finrummet + en glasdörr. Dessa är i markplan då vi har enplansvilla. Om jag inte minns helt fel så sa de att man måste ha förstärkta fönster på de stora fönstrena av lagkrav (eller vad det nu var, säkert nå krav från kommunen precis som att man måste ha handikappanpassad toa). Sen vet jag inte om det gäller för just den storleken som vi hade eller för alla fönster som sträcker sig golv till tak, eller om det tex bara gäller fönster i markplan. Vi dubbelkollade aldig detta utan litade på vår säljare. Hur som helst tror jag inte det kostade så värst mycket med den uppgraderingen och förhoppingvis lönar det sig i framtiden när någon spelar fotboll eller dyl.... hehehe. ::)

Men det ska bli coolt med stora fönster, vi har dessutom såna där "upplösta hörn" i finrummet. Utsikten fri från grannar dessutom!

Er fönstersättning låter mycket spännande! 3 dörrar? Med utgång till samma balkong?
 
team31, det kanske behövs förstärkning vid 14 breda fönster som ni har. Våra är ju "bara" 11 breda (dock är de 23 höga mot era 20, så jag förstår inte riktigt logiken där ändå  :-?), hmm...

Vi har två balkonger på entrèplan, en mindre med utgång från köket samt en riktigt stor balkong som ska gå runt ena hörnet. Den har utgång från vardagsrummet och vårt sovrum.
 
Skall också bygga med Götenehus. Vi kommer att ha 6 st 8/23 fönster och en 10/24 fönsterdörr i v-rum samt 11/23 och 11/23 fönster i allrum.

Har inte hört ett ljud om att det behövs en högre klass på dessa fönster. :-/ Jag tror att enda anledningen att byta skulle vara att det blir energisnålare. Kan iof tänka mig att om läget är extremt utsatt för blåst kan det minska risken för att fönsterna skall skaka när vinden tar i.

Tycker för övrigt att allt fungerat bra med GH.  :)  Alla ca uppskattningar på kostnader för tillval av kök, köksmaskiner, bad, bastu, takhöjd, ändrade fönster mm. har än så länge stämt riktigt bra. När vi fått de exakta priserna har vissa saker varit något dyrare och andra något billigare än i den första kalkylen.

Tyvärr börjar tillvalslistan närma sig 500 000 kr  :-X Men att vi hela tiden kommer på nya förändringar som vi vill göra är ju inte GH:s fel.  
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.