Hej!

Skulle behöva tips på hur jag ska dölja elementrör som går längs väggen i en bostadsrätt.

Förra bostadsrättsinnehavaren har byggt någon typ av gömma som är riktigt ful och lossnar hela tiden (syns på bilden). Bakom rören så ser man också resterna av någon gammal rörskena i plast.

Har sökt efter tjocka träsocklar eller liknande utan resultat. Har även varit inne på att köpa någon sorts rörskena i plast men tror det kan bli svårt att få "innerdelen" på plats pga rören.

Några tips?

Lossande vit plaströrskena och elementrör längs mönstrad tapet, med två lösa träbitar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klackfoder?

För övrigt en hemsk rördragning!
 
H Holmspel skrev:
Klackfoder?

För övrigt en hemsk rördragning!
Håller med dig, väldigt väldigt fult. Tror inte det finns klackfoder av den bredden, inte vad jag sett iaf. Antar att jag får bygga någon egen variant i slutändan....
 
Vilka mått är det vi pratar om?

Höjd samt djup.
 
Enklast är väl vanlig golvlist och en smal fyrkantslist i överkanten så det blir distans till rören.
 
Höjd ca 50mm djup ca 40mm behövs för att täcka alltihop.

Har funderat på alternativet fyrkantslist + vanlig golvlist men behöver då en fyrkantslist som är ca 40mm.
 
En vanlig 22x45?
(Ej rillad på baksidan förstås.)

Eller ytterligare en golvlist?
Den stående och den liggande kan limmas ihop med en kvartsstav kanske?
 
Kom du fram till någonting? Har samma problem i bostadsrätten. Sitter plastsockel som täcker nu och det är inte det finaste jag sett..
 
Det finns ju stuckaturlist för tak som löser sådana problem, men det är inte billigt.
Taklist i Frigolit installerad i hörn mellan vägg och tak i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.