M
Den körde på fint hela julen o nyår så länge vi undvek de varmaste diskprogrammen(y)

Serviceteknikern var här imorse och efter 2 min sa han att de beställer ny elektronikdel... fortsättning följer:thinking:
 
Ok. Spännande. Jag håller fortfarande på zeolithen som boven i dramat.
 
M
Jag framförde din teori men det var han skeptisk till :rolleyes:
 
M
Hade för övrigt gärna haft home connect/wi-fi på diskmaskinen, åtminstone för att få en vettigare felkod. Nu är det mest som när frugan är sur, ingen kommunikation och jag vet inte vad som är fel...

Vår Siemens köksfläkt är uppkopplad och det är grymt smidigt att få överblick över inställningar o sköta periodisk ventilation mm.
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
M MLA79 skrev:
Nu är det mest som när frugan är sur, ingen kommunikation och jag vet inte vad som är fel...
Bägge problemen löser du genom att ställa dig och diska! :p
 
Hur har det gått?
 
M
Service inbokad tisdag nästa vecka, återkommer med besked!
 
M
Elektronikdelen blev utbytt igår och nu funkar alla diskprogrammen igen (y)

Zeolithen stod dock på tur att bli utbytt om inte det hade funkat ;)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M
Nu la den av igen, samma fel :mad: Blir till att beställa ny service imorgon, suck!

Kanske är zeoliten som strular ändå? :thinking:
 
M MLA79 skrev:
Nu la den av igen, samma fel :mad: Blir till att beställa ny service imorgon, suck!

Kanske är zeoliten som strular ändå? :thinking:
Minns var du läste det först ;)
 
  • Gilla
Mr.Hammer och 2 till
  • Laddar…
M
På fredag byts zeolithvärmaren :cool:

Tydligen kan diskmaskinen inte ge en vettig felkod när detta felet uppstår, därav ”ingen kommunikation”.
 
Så kan det gå ja. Well, du fick ju ny elektronik i den som bonus tack vare teknikern som var hos dig första gången. Var det samma kille nu denna gång? Som nu då bemödat sig med att läsa i repanvisningen ..
 
Redigerat:
M
Firman ringde och meddelade att de byter värmaren utan att titta på diskmaskinen, hade fått svar från Tyskland om felorsaken så det var nog nytt för dom...:rolleyes:
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
M
Då var det dags igen, samma fel - ingen kommunikation :poop:

Vart går gränsen för att kunna kräva utbyte av hela maskinen? Garantin går ut i sommar...:thinking:
 
M MLA79 skrev:
Då var det dags igen, samma fel - ingen kommunikation :poop:

Vart går gränsen för att kunna kräva utbyte av hela maskinen? Garantin går ut i sommar...:thinking:
Exakt vad bytte de förra gången? Fick du någon servicerapport eller kvitto
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.