hej
jag ska bygga dubbelgarage och funderar på garagebyggsats!!
funderar på det som lövånger har eller det som lundqvist trävaru ab har.
är det någon som har byggt något av dessa garage så vore jag glad om
ni vill berätta vad in tyckte om det, stämde allt som det skulle mmmm?
lövånger och lundqvist trävaru ab är mycket billigare än andra liknande garagebyggsatser så man undrar ju vad skilnaden är? mycket tacksam för svar
även andra tips .
 
Holman skrev:
hej
jag ska bygga dubbelgarage och funderar på garagebyggsats!!
funderar på det som lövånger har eller det som lundqvist trävaru ab har.
Har byggt Lövångers byggsats och det var bland det enklaste jag gjort ;D

Bra passform och allt kom i ett "behändigt" paket som en traktor plockade från lastbilen.
 
Hur är er uppfattning i möjligheten att anpassa deras standardgarage till egna önskemål? Själv skulle jag önska ett dubbelgarage Ca 7*8 meter med en 5,5 meters carport framför. Ett sadeltak som går hela sträckan över carport och garage. En ganska så stor skapelse med andra ord.
 
Lövängerbygg är otroligt bra att göra med.
Dock är det väl så att ALLA modulerna är 1200 breda så du kan lägga till eller dra bort detta mått. :cool:
Ring till dom eller se om du hittar mer på www.lovangersbygg.se

 
Ni som byggt med lövånger. Det är allt över grund som ingår antar jag, vad jag undrar nu när man börjat fundera på garage är vad grunden i runda slängar kan kosta, ni som byggt vad kostade era?

MVh Kristoffer
 
Den enda skillnaden jag såg var att det såg annorlunda ut bredvid porten jämfört med Mellby garage eller Arlanda Snickerifabrik. Men det är säkert bra grejjer men jag kommer att bygga i lösvirke, det tar väl längre tid men kommer att innebära en lägre kostnad.. Plus att man kan anspassa måtten lite som man vill
 
Allt ovan grund ingår ej.... Plåt tak får du köpa själv
Kan lätt rekommdera lövångers garage mkt lätt uppsatt....
 
en kompis byggde ett byggsats garage, jag som byggt ett lösvirkes var inte så impad av byggsatsen. massa väggblock att spika ihop mm. tror inte det tar så mycket längre å bygga ett lösvirkes, särskilt om man kan fåhjälp an någon kunnig ifall kunskapen saknas. leja en snickare lite då och då som vet hur det ska vara och sen emellanåt spika själv så blir det bättre och billigare. kompisens garage är uppe i minst samma kostnad som mitt lösvirkes 120.000:-. då är hans ett dubbel på ca 7*7m och mitt är på 9,52*16,25 varav 9,52*11,25 är varmbonat och takhöjd 3,2m. fast då har jag byggt med en del begagnat byggmaterial, har man bara tid att leta på tex blocket och på byggen när dom river så kan man göra fynd. fast då har ju mitt bygge tagit 3 år hittils, nu är det mest kosmetiskt som lite underspikning och plåtinklädning runt portar och fönster som saknas...min grund gick betongen på 16.000:-, grus på 10.000:-, golvvärmeslang med fördelare 7000:- lite armeringsmattor o plastfötter. golvbrunnar 4 st+avloppsledningar någon tusenlapp. kantbalkar i lättbetong (beg) ca 80m, 1000:-
 
Jag byggde i somras en garage från lundqvist.
Var topppen passform, bra pris och tidspunktlig leverans.
Vi reste garaget på 2 dagar exkl. plåttaket.

Skulle inte fundera på lösvirke när byggsatserna är så pass billiga och bra.
 
G
Det blir nästan dubbelt så dyrt med en byggsats jämnfört med lösvirke.
Kollade runt lite och jämnförde priserna.Kvm priset ligger nästan på 2000:- (byggsats)
Lösvirke 1000:-.
Och har man gott om tid.Kolla runt när ni köper materialet.Skiljer ofantligt mkt.
Likadant med fönster.Slå ihop era egna fönster,åk till glasmästarn .Han sätter in isolerglas.Halva priset på ett köpt fönster .Fördelen är att man får dom måtten man vill ha.
Många bäckar små.
Jag menar att man kan använda pengarna som blir över till något annat.Maskiner mm.
 
  • Gilla
Johansw
  • Laddar…
eller till ett dubbelt så stort garage :D
det blir alltid för litet ;)
 
Det gäller ju att man får bygga isf! Totala byggarean får ju inte överstiga ett visst procentmått av tomtarean...
 
det förståss, för mej var det inget problem, tomten är på ungefär 30 000 m2 :)
och sen behöver jag inget bygglov ;)
 
743kvm tomt, stockholms kommun, FET bygglovs plikt, max 20% av ytan får bebyggas >:(
 
oj :(
personligen skulle jag ha svårt att "rymmas" på den ytan
vill gärna kunna pissa ute utan att grannen ser det....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.