Skulle byta ut kylen. Då jag rev lös den gamla var det gammal plastmatta under som var söndertorkad. Rev bort den plus spånskivor och hittade detta trägolv under.

Är det här något som måste undersökas vidare ? Allt är väldigt torrt.

Utseendet spelar ingen roll ska dit ett plastskydd och ny kyl
 
Delvis renoverat trägolv med nyare ljusa brädor bredvid äldre mörkare, och en blå byggkniv på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Det ser ut som en gammal fuktskada. Är träet fortfarande hårt eller har det blivit mjukt?
Kylen behöver stå vågrätt så ytan behöver vara plan, viss justering brukar gå att göra genom att ändra dess fötter men inte hur mycket som helst.
Kylen bör inte stå lägre än resten av golvet för då blir det svårt att få ut den och om det kommer vatten på plastskyddet ska det ju rinna ut på det golv man står på.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ut som en gammal fuktskada. Är träet fortfarande hårt eller har det blivit mjukt?
Kylen behöver stå vågrätt så ytan behöver vara plan, viss justering brukar gå att göra genom att ändra dess fötter men inte hur mycket som helst.
Kylen bör inte stå lägre än resten av golvet för då blir det svårt att få ut den och om det kommer vatten på plastskyddet ska det ju rinna ut på det golv man står på.
Nä träet är hårt, petat och dragit med kniven verkar vara hårt och torrt.

Ok ska justera till det med något då!.

Kan jag ställa in en ny kyl utan att måsta avlägsna eller något på plankorna som tagit stryk ? Köket ska renoveras men det är endel år bort kan jag vänta med att riva ut skiten då? För då ska ändå allt blåsas ut
 
BirgitS
Ja, när träet är hårt kan det inte vara viktigt att byta ut det just nu.
 
Öppnade upp för att vara på den säkra sidan. Allt såg fint ut under tycker jag. Men en bit bort ser jag den här mörka regeln. Torr men såg så mörk ut. Är de Inspektion av träregel, ljusa och en mörk, mot isolering under husets golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
n åldrad bara ?
 
Vad är det för golvkonstruktion? Det kan vara så att den vertikala regeln stöder golvkonstruktionen mot t.ex. en oisolerad betongplatta. Då är den behandlad men något, troligtvis tryckimpregnerad. Att den då är mörkare är normalt, jag skulle inte vara orolig.
 
J Johan456 skrev:
Vad är det för golvkonstruktion? Det kan vara så att den vertikala regeln stöder golvkonstruktionen mot t.ex. en oisolerad betongplatta. Då är den behandlad men något, troligtvis tryckimpregnerad. Att den då är mörkare är normalt, jag skulle inte vara orolig.
Ok tack för svaret. Det är reglar golv på betong, på källartaket om man säger så
 
Det ser ut som att fuktskadan går upp på väggen också. Framför allt där vägg och golv möts, men svårt att se om även det brunaktiga stråket kan vara fuktrelaterat. Säkert en gammal skada oavsett, men det känns ju tryggt att kolla ordentligt innan det göms och glöms bakom kylen.
 
M Modig skrev:
Det ser ut som att fuktskadan går upp på väggen också. Framför allt där vägg och golv möts, men svårt att se om även det brunaktiga stråket kan vara fuktrelaterat. Säkert en gammal skada oavsett, men det känns ju tryggt att kolla ordentligt innan det göms och glöms bakom kylen.
Jo jag kollade upp det också, hade nog tagit lite på plywoodskivan på väggen, men det såg bra ut annars :)
 
  • Gilla
Modig och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.