Jag ska ta upp en dörr i köket för en altan som jag byggt utanför, men jag har svårt att hitta rätt dörr.

1. Dörren ska gå att använda som köksingång och ska alltså ha en riktig låskista.
2. Dörren ska vara 80 cm bred (karm) och minst 200 hög, höjden kan egentligen funka vilket som.
3. Det ska vara ett stort rektangulärt fönster med klarglas.
4. Dörren ska vara välisolerad med 3-glasruta. Alltså som en riktig ytterdörr
5. Gärna bröstningshöjd på minst 900 mm.

Jag har hittat flera dörrar som nästan uppfyller detta, men ingen som har allt.

Denna till exempel, bara 2-glas, i övrigt OK: https://www.hemfint.se/altandorr-med-klarglas-brostningshojd-1000-mm.

Finns det en sån dörr jag vill ha eller är det bara att acceptera och köpa dörren ovan?
Vit altandörr med stort fönster i övre halvan och paneler nedtill, bröstningshöjd 1000 mm, 2-glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
Jagade för några år sedan till min altan 2 glas + 1 ville ha persienner mellan men fanns inte, så det fick bli med 2 glas, men inte med riktigt lås bara spanjolett, har ett par källardörrar som har 3 glas, men det är ytterdörrar och inte så stor ruta på,inbrottsrisken. men kan finnas
 
Kontakta en dörrtillverkare och fråga, ofta erbjuder dom andra dörrar än standardsortimentet.
Just M8x20 är lite ovanligt mått så tror det är begränsat utbud i standardsortimenten.
Jag tycker det är bra att ni beslutat om en riktig ytterdörr med ett modullåshus om den ska användas som ingång.
En fönsterdörr är inte avsedd för en hög passerfrekvens.
 
  • Gilla
Lasselano
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.