Hej,

Detta gäller en lägenhet men tänkte att man kunde posta här :)

Skulle behöva dela upp en etta så att det blir en separat sovdel. Det är en hyresrätt och vill därför inte sätta upp någon riktig vägg utan tänker mig enbart inredning med "lösa" eller "temporära" föremål

I nuläget har jag en 55" tv, en ganska stor svängd soffa, ett höj sänkbart skrivbord och en 120cm säng.

Det enda kravet jag har är ett kunna he 120cm sängen, resten kan jag tumma på eller förändra. Tacksam om någon har något förslag på hur man kan dela upp rummet :)

Bilder på planlösning mm finns här
https://drive.google.com/open?id=1SU2oSh-lILV0CMe6lR82TmXyX_CF2MLg
 
Kan du fixa en riktig ritning, gärna där hela lägenheten finns med. Tex finns det väl ett badrum?
3D må se glassigt ut, men funkar dåligt när man ska planera.
 
Hej, är nybörjare så kan inte med programmen riktigt... finns ett badrum ja men det är till höger om den högra dörren (dvs. till höger om köket) dvs. badrummet är bakom väggen som är märkt med 165 cm :)
 
Men båda dörrarna märkta KÖK går till samma rum? Tänker att du behöver sätta igen ena dörren för att få till det. Alternativt beroende på hur köket ser ut sätta upp en tillfällig vägg i köket så att matplatsen blir sovrum. Det är ju en rätt vanlig lösning.

Det finns isåfall metallreglar som man kan spänna upp mellan golv och tak och bygga vägg på, så att man slipper göra åverkan på tak, väggar och golv.
 
Bestäm dig för var du vill ha sängen. Sedan beror det ju på hur totalt avskärmat du vill ha det.

Min son har en etta där han skärmat av sovdelen med bokhyllor. Kommer inte ihåg vad hyllsystemet heter från Ikea. Men det är öppet rakt igenom hyllorna, ser ut som en massa staplade kuber, så har han fyllt ut några med backar, andra med skåpstillsatser som finns i samma serie och passar i en av "kuberna", resten av hyllorna är fyllda med böcker och andra prylar. Man ser inget av sängen.
 
H hempularen skrev:
Bestäm dig för var du vill ha sängen. Sedan beror det ju på hur totalt avskärmat du vill ha det.

Min son har en etta där han skärmat av sovdelen med bokhyllor. Kommer inte ihåg vad hyllsystemet heter från Ikea.
Kallax (tidigare Expedit)?

Funkar bra att sätta tyg på ena sidan också om man vill.
 
eller så sätter du helt enkelt in garderober som väggar/rumsavdelare. men då gäller det att du har 60-70 cm att offra på djupet. fördelen blir att du slipper åverkan på tak/golv/vägg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.