mexitegel mexitegel skrev:
Det är också kul att byta säte på långfärdsbussar efter en paus. :D
Det där verkar vara rätt universalt att bli irriterad på. Har varit på en typ av gruppresor på olika platser i världen där olika nationaliteter har deltagit. Under 2-3 veckor har vi åkt runt med buss och oavsett nationalitet så har det blivit lika mycket höjda ögonbryn, suckanden, fnysanden, sura blickar, små pikar och uttalad irritation när någon råkat sätta sig på "fel" plats. Det gäller alltså även när det är en helt ny dag och man sätter sig i en tom buss. Nåde den som tar en plats där det igår satt någon annan! :D
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jesus återvänder till jorden och går in på en pub

Hej killar, jag är Jesus, jag har återvänt till jorden ...
- Sluta, jag tror dig inte.
- Jo det är sant. Jag är Jesus
Bevisa det!
En man passerar i sin rullstol, Jesus lägger handen på axeln, och han reser sig upp och går.
En blind man dricker sin öl, Jesus lägger handen på hans ögon och den blinde ser.
Jesus närmar sig en tredje ...
- Rör mig inte, RÖR MIG INTE!
- Men varför, jag vill inte skada dig, bara göra dig frisk!
- Du rör inte mig. Jag är lärare och sjukskriven i endast tre veckor.
 
  • Gilla
  • Haha
Collie och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är också kul att byta säte på långfärdsbussar efter en paus. :D
Har du vågat prova i verkliga livet?
 
R Rönnis skrev:
Har du vågat prova i verkliga livet?
Jag har provat det på nån typ av möte, efter en bensträckare bytte jag plats, det blev en kedjereaktion av förvirrade personer som skulle leta efter en ny plats. ingen sa nåt.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Det där verkar vara rätt universalt att bli irriterad på. Har varit på en typ av gruppresor på olika platser i världen där olika nationaliteter har deltagit. Under 2-3 veckor har vi åkt runt med buss och oavsett nationalitet så har det blivit lika mycket höjda ögonbryn, suckanden, fnysanden, sura blickar, små pikar och uttalad irritation när någon råkat sätta sig på "fel" plats. Det gäller alltså även när det är en helt ny dag och man sätter sig i en tom buss. Nåde den som tar en plats där det igår satt någon annan! :D
På en arbetsplats blev jag tillsagd efter de första fikapauserna att sitta Där och inte Här, för alla hade sina bestämda stolar runt bordet, sådeså.
 
Det var underhållande på sommarjobbet att "sno" vanegubbarnas plats, de vågade inte säga till men satt och blängde surt på oss.

Där jag exjobbade så hade vi frukost på jobbet. En dag var vi först till frukosten och osäkra på om folk hade sin plats så vi satte oss vid ett bord där ingen brukade sitta. Folk blev väldigt förvirrande när de kom, man skulle tydligen börja sätta sig vid ett visst bord och fylla på fick vi sedan reda på.

Och på tal om vanor, på jobbet har det installerats en laddstolpen vid parkeringen, där är en kollega som alltid parkerat på den ena platsen och fortsätter göra det trots att det nu är en laddplats, blir intressant att se vad som händer när fler ska ladda elbilar. :thinking:
 
  • Haha
ricebridge
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har inte hittat ngn given plats plats för detta så jag startar en tråd för det.

En del av bilderna på [länk] är i alla fall byggrelaterade och man undrar, "hur tänkte dom nu?"

Bifogar även en bild på en garageport i Leuven, Belgien, jag fick syn på ikväll på väg tillbaka till hotellet, tror att han haft problem med parkerade bilar framför porten ...

[bild]
En sådan skylt skulle jag behöva för min parkeringsplats...
 
R
Varningsskylt för korsande kor och skylt som förbjuder passage med hundar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
R
Vägskyltar med pil för avfart mot Analt och informationsskylt för Hjelmsjövik med symboler för camping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Närbild av ett åsnehuvud med text som skämtsamt påstår att det är två åsnor som tittar på varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hihi :p
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
[bild]
Den där tror jag är photoshoppad. Minns att det står "Ånalt" på den skylten, om jag inte är ute och cyklar. Är väl vägen bredvid snaskboden vid E4-motet utanför Örkelljunga (Skåneporten)?
 
  • Gilla
VedbyMats
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
[bild]
analt.jpg
Här klistrar någon med gul tejp!
 
  • Haha
Pappa1986
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det är bara att trampa på kopplingen.
Elbilar har väl ingen koppling, de behöver inte ens växellåda?
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Nej, och parkeringsautomater tar inte mynt längre, så man kan inte ha lådan till det heller.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Och vad skall man göra av alla ölringar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.