Dags att byta ut altanens trädäck som ligger under bar himmel och i en slänt med huset ovanför slänten. Jag funderar på att lägga utomhusklinker (granitkeramik 20 mm tjock) på i höjdled ställbara fötter (se bifogad bild) och att ställa fötterna på det nuvarande trädäckets träreglar cc 60. Någon här som har erfarenhet av det? Granitkeramik + fötter är beprövat men det är att sätta dem på träreglar uppe i luften (ca 100 cm ovan mark) istället för ngt underlag på marken som jag söker er erfarenhet av? Tycker det skulle lösa avrinningsfrågan bra + mycket lägre pris än att bygga stödmurar och fylla med material för att så småningom flytspackla och foga.
 
  • Utomhusklinker på justerbara fötter ovanför ett trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Linde79
  • Laddar…
Hur gjorde du? Och var hittade du dessa fötter?
 
Håller just nu på att ta in offerter på lösningen med fötter på träreglar (med liggande reglar cc 60 cm korsande de stående) resp att sätta L-stöd och fylla, toppat med sand att lägga sten i. Prislappen får avgöra.

Alla tillverkare som jag har frågat har dessa fötter som tillbehör förutsatt att plattan är minst 20 mm tjock.
 
Jag har lagt klinker på vår altan
https://www.byggahus.se/forum/threads/vart-pagaende-altanbygge.323728/

Rekommendationen från leverantören är att inte lägga på träreglar pga att det kan röra på sig, det är jag dock medveten om men eftersom jag endast la på en liten yta och att det enkelt går att justera fötterna så lade jag det ändå.
 
Kul att se dina bilder! Snyggt!

Ser att ngn av fötterna inte har stöd under hela basen - blev det stabilt att gå på trots det?
 
  • Gilla
Robin2161
  • Laddar…
Fötterna är 200mm i diameter så på några stack de utanför kanske 20-30mm men inget jag märkt av än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.