Hej!

Jag skall snart byta fönster och det blir trä/alu från Outline. Vi har tegelfasad och jag har lite funderingar på lämplig metod att fästa sidoblecken till fönstren. Blecken kommer också vara aluminium.

En plåtslagare jag pratade sade att de numera limmar plåtar då produktutveckling gjort att lim motsvarar mekanisk infästning typ popnit.

Vad tycker ni, känns det safe att limma blecken? Och i så fall, vilket lim?

Tack!
Mvh Mikael
 
Utan tvekan ja.. Men det går sätta skruv i gavlarna
 
  • Gilla
Cmikaelericsson
  • Laddar…
C Cmikaelericsson skrev:
Hej!

Jag skall snart byta fönster och det blir trä/alu från Outline. Vi har tegelfasad och jag har lite funderingar på lämplig metod att fästa sidoblecken till fönstren. Blecken kommer också vara aluminium.

En plåtslagare jag pratade sade att de numera limmar plåtar då produktutveckling gjort att lim motsvarar mekanisk infästning typ popnit.

Vad tycker ni, känns det safe att limma blecken? Och i så fall, vilket lim?

Tack!
Mvh Mikael
Prova detta!
https://www.tec7.se/Default.aspx?ID=2683&GroupID=GROUP101&ProductID=PROD501
En helt ny värld öppnar sig. :D
 
  • Gilla
Cmikaelericsson
  • Laddar…
Tack för svaren. Då blir det till att limma. Skall kolla upp tec7, verkar suveränt trots ett något högt pris. Läste i någon annan tråd att den är i princip likvärdig med Biltemas multibond som kostar styvt en tredjedel av tec7.
 
C Cmikaelericsson skrev:
Tack för svaren. Då blir det till att limma. Skall kolla upp tec7, verkar suveränt trots ett något högt pris. Läste i någon annan tråd att den är i princip likvärdig med Biltemas multibond som kostar styvt en tredjedel av tec7.
Jag har själv väldigt goda erfarenheter av Biltemas multibond Rapid och har alltid en tub hemma! Men det är en liten kostnad i sammanhanget så jag hade kört på tec7 ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.