Svar: 13mm sväljer chucken!
Jag har kört slut på en AEG, en Makita, en Bosch en Dewalt och en Hitatchi!
Jag skulle mer än gärna köra slut på en FLEX också.
 
Svar: 2, 13mm!

I vår ska jag hjälpa min svåger att renovera sitt första hus som de tar över i maj. Kom precis hem från att firat hans födelsedag där han fick sin första skruvdragare i present, så skulle vara kul att matcha honom med den här värstingen!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

[bild]

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar 13mm

Om jag vinner så skulle jag kunna skruva upp hyllorna i garaget, och då kunde jag hitta mina andra verktyg i röran
 
Vinner jag så kan jag FLEX-a hemma istället för på jobbet!
 
Svar 13mm

Flexibel hemmabyggare i behov av kraftfulla verktyg, borrskruvdragaren Flex skulle passa mig som handen i handsken.

Borra, skruva, ja med borrskruvdragaren Flex kan man utföra många jobb.
Flex fungerar för proffs eller hemfixaren men även till en snobb.

Med en Flex går det både lätt och snabbt att byta borr eller bits.
Detta kan vara bra när du snabbt ska skruva fast en ny sits.
 
B Gausi skrev:
Vinner jag så kan jag FLEX-a hemma istället för på jobbet!
Öhhh...13 mm
 
Rätt svar är nummer 2, 13 mm

Har precis brännt min gamla trotjänare, hitachin. En flex skulle vara en värdigt efterföljare! =)
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

[bild]

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
13 mm
Varför just jag? För att båda mina skruvdragare är typ sönder och utarbetade. Jag har jobbat så hårt med skruvdragaren så jag har fått en knöl längst nere på tummens ovansida . Jag skulle behöva en ny en för att fortsätta med våra projekt i ett riktigt gammalt hus. Tjejer kan
 
13 mm.

Höstens carportbygge blev dyrare än förväntat.
Min skruvdragare spelade på sista versen så jag lånade helt enkelt farsgubbens, råkade dock sopa den i backen ståendes från taket.

Så istället för att köpa en ny fin dragare till mig själv så gick dom slantarna till en ny maskin till surgubben istället.

Men carporten blev bra iaf...
 
2. 13 mm

Är ibland hemma hos farsgubben och hjälper till med diverse fix. Beklagar mig varje gång över hans värdelösa skruvdragare. Det vore kul att nångång få ge honom en riktig som klarar arbetet.
 
Svar: 2.

Ska just till att börja bygga om halva garaget till gillestuga - mycket skruvande blir det då! Vore väldigt trevligt med ny skrivdragare till dess :)
 
Svar 2 13mm.
Jag har bara en skruvdragare från Biltema och den är bara till besvär då batteriet inte håller samt att den inte orkar dra ordentligt. Har fått låna en märkes skruvdragare och testat under garagebyggnad, oj vilken skillnad det var.
Hoppas nu på att jag vinner denna skruvdragare så mina projekt löper på med en effektiv skruvdragare i stället för att svära över min befintliga.
 
Alternativ 2. 13 mm

De skruvdragare och borrskruvdragare jag innehar klarar bara upp till 10 mm i sina chuckar och är samtidigt inte lika kraftfulla som denna fina maskin från Flex. Den skulle komplettera min maskinpark ypperligt.

Jag gillar också faktumet att motorhuset inklusive chucken är utformat så kort som möjligt för att lättare komma åt i trånga utrymmen.

Det jag närmast skulle använda den till, om jag vann, är bultdragning för en ny uppstämpad terrass med ett hundratal genomgående bultar. Här är min nuvarande skruvdragare i klenaste laget och kommer säkerligen behöva laddas om onödigt ofta då den alltid drar ur batteriet extra fort vid sådant här tungt jobb. Tror säkert att Flex DD 2G gör ett mycket bättre jobb här och lyxen att ha 2 batterier som jag inte har nu kommer jag att värdera högt.
 
13mm.

Gav bort min Dewalt till min yngsta bror när han nyligen köpte hus, så nu är det jag som får ringa honom när jag behöver låna den istället för tvärt om..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.