Jag har bekanta som ska köpa radhus. Innan de skriver kontrakt vill de besikta radhuset, men alla besiktningsmän säger att de aldrig hört talas om att man besiktar ett radhus. Varför skulle man inte göra det? Kan någon förklara? Det är ju som ett eget hus med liten tomt bara att det ligger vägg ivägg med andra hus så att säga.
 
Dark_Helmet skrev:
Varför skulle man inte göra det? Kan någon förklara?
Klart det går att besiktiga ett radhus. Det går ju att besiktiga bostadsrätter, hyresrätter, bilar, hästar mm. ;D
Kan det vara så enkelt, att besiktningsmännen har så mycket att göra att de inte har tid. ::) Men det vill dom inte erkänna. ::)
 
Jag har fått en "förklaring" nu från en besiktningsman: "Varför lägga ner pengar på sånt, det är ju bara ett radhus". Ja, just det så ett radhus för dryga miljonen det ska man bara handla på sig utan att blinka för det är ju småsummor. Undrar vilken värld de lever i...
 
I lund där jag bor ligger många radhus över 2 miljoner, vissa närmar sej till och med 3 meloner i vissa områden… skulle nog besiktiga om jag lagt ut dem pengarna.

mvh plexi
 
Dark_Helmet skrev:
Jag har fått en "förklaring" nu från en besiktningsman: "Varför lägga ner pengar på sånt, det är ju bara ett radhus".
:surprised: Välj inte den besiktningsmannen. Hans förtroende är förbrukat. ;) ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.