nikasp
Ska upp med en skjutdörrsgarderob ikväll och glömt köpa bra blad för ändamålet. Ska kapa befintliga lister på plats i tak och vid golv. Någon som gjort samma och kan rekommendera blad? Spontant ser det här bäst ut så man kommer åt rakt in utan vinkel då maskinen "bygger" en del = dåligt med smalt blad.

https://www.clasohlson.com/se/Multiverktyg-Bosch-GOP-30-28-Professional/41-1188 (passande tillbehör listar bladen Classe har):
9620459782174.jpg
 
S
Jag skulle tagit ett smalare blad om du inte har superbreda krönlister eller liknande.
 
nikasp
De är inte alls breda, men med smalt blad borde det bli svårt att såga av listen utan komma åt väggen också vilket jag inte vill. Skickar med fin paintbild, borde bli samma fenomen även om jag sätter bladet i vinkel i maskinen.

Illustration av sågning nära en vägg med ett smalt blad för att undvika att skada väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



S sinuslinus skrev:
Jag skulle tagit ett smalare blad om du inte har superbreda krönlister eller liknande.
 
S
65 mm är brett för mig...

Med 35 mm på Fein så kommer man åt i hörn. Bosch har jag inte använt.
Multiverktyg med ett 35 mm bredt blad används för att arbeta i ett hörn där tak möter vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand som håller en Fein multiverktyg med ett 35 mm blad för arbete i ett hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Multiverktyg med ett 35 mm bredt blad används för att arbeta i ett hörn där tak möter vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nikasp
Ah, då blir det nog tillräckligt bra med bladen jag har. Tänkte köra ner en tunn spackel eller liknande så jag garanterat inte kör i spånskivan/väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.