Vinn maxad borrskruvdragare med borstlös motor

Man som arbetar med en borrskruvdragare från Flex under ett bord.

Våren närmar sig och det börjar bli dags att se över verktygslådan inför kommande renoveringsprojekt och altanbyggen. Denna veckan tar vinnaren hem ett set med skruvdragare, batteri, laddare och tillhörande väska från Flex Scandinavia. Skruvdragaren (DD 2G 18.0-EC/2.5 Set) är tillverkarens absoluta värsting - med borstlös motor, elektroniskt styrsystem och steglös brytare.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor spännvidd har chucken på skruvdragaren från Flex?
Svaret hittar du här: https://www.flex-tools.com/sv-se/products/dd-2g-180-ec25-set-10/

1. 9 mm
X. 10 mm
2. 13 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
  • Wow
brfbo och 11 till
  • Laddar…
Svar 2. 13mm.
Är en inbiten Makita användare och har till dags datum bara sneglat på just dessa vid tanke om nya inköp. Då jag står inför jobb där behovet av en kraftfull 18v är nödgad skulle denna fantastiska maskin vara en väg till att vidga min vyer och en möjlighet till en ny favorit i verktygslådan.
 
Svaret är 13 mm

ÄNTLIGEN, kan kanske jag som husägare med låg budget ha möjlighet att lägga ett trädäck så att familjen kan njuta av den kommande våren och sommaren. Om jag slipper bekosta en skruvdragare kan dessutom trädäcket bli några m2 större!
 
Svar: 2 (13mm)

Vi ska påbörja vårt husbygge i vår, med alla kommande kostnader, oväntade utgifter och alla projekt som följer med ett husbygge skulle en kraftfull skruvdragare från Flex Scandinavia vara den perfekta starten på verktygssetet som jag måste införskaffa till det nya huset.
 
E
Svar: 2.


Ska sätta upp några konsoler för en hylla i vardagsrummet och allt annat än en övergrovdjävulsk skruvdragare känns futtigt. Vad skulle grannarna sägs liksom?
 
2. 13 mm

Ska renovera hall+tamburin med platsbyggda garderober och entrémöbler med förvaring. Har idag en ikea skruvdragare som är något bågformad vilket har lett till mer än en olycka pga att den slinter. Får dock gilla läget som student och investera i plåster tillsvidare eftersom det är billigare.
 
Svar: 2. 13mm

Då jag (förhoppningsvis) står inför mitt livs största projekt och ska bygga mitt eget hus så är alla hjälpmedel varmt välkomna. Jag äger i nuläget knappt några verktyg och ser inte fram emot att behöva låna min pappas 10 år gamla skruvdragare som knappt håller laddningen till att skruva ihop en IKEA möbel av den enklare sorten :p
 
Svar 2, 13 mm

Farsan håller ideligen på att retas och göra narr av mig och mina verktyg, när jag får hämta mitt tredje batteri till Cocraft-skruvdragaren så har hans DeWalt fortfarande, enligt hans egna utsago, oerhört mycket kräm kvar. Dessa motionsrundor till och från laddstationen gör ju såklart att effektiviteten nedgår och när jag har hälften av min sida av uteplatsen att sätta trall på sitter han redan och dricker kaffe och myser. "Åh vad det är tröttsamt att titta på när andra jobbar" utbrister han med jämna mellanrum. Han hävdar att det snabba trallskruvandet beror på att "gammal är äldst", men det har jag svårt att tro på. Snälla Byggahus, hjälp mig att visa gubben att det är verktygen som stjälpt mig och inget annat, så att jag efter många år kan få tyst på den spjuveraktiga gråhårsmannen.
 
  • Gilla
augusthultman
  • Laddar…
2. 13 mm

Denna maskin kommer bli perfekt för mina vårrenoveringar och byggprojekt, där det ska byggas soldäck, växthus och fixa till uteskulet. Två batterier kommer göra att jag kan arbeta på obehindrat så jag kanske till och med hinner njuta av semestern på mitt nya soldäck!!

Håller tummarna stenhårt!
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
svar2: 13mm

Jag är tidigare van med dom gröna maskinerna men nu börjar de bli trötta, och rött är ju fint som omväxling.
Flex skruvdragaren med steglös hastighet skulle komma väl till pass då jag ska bygga ett rum till vår lilla dotter som ska få ett eget rum.
 
2. 13 mm
Min ena skruvdragare brann när jag blandade murbruk, dumt av mig. Min andra föll i vattnet, dumt av mig. Den här kommer jag att ha i sängen för säkerhets skull.
 
nikasp
Rätt svar är 2: 13mm

Jag släpar verktyg mellan hem och torp alldeles för mycket. Håller på att få hjänblödning av all logistik för att vara säker på att inte glömma något viktigt, typiskt skruvdragaren. Vore extremt välkommet med en finmaskin att ha hemma i huset. Många projekt på gång nu varav de större är: nytt tak på torpet, renovera tvättstuga och gästtoalett hemma.
 
Svar: 2 - 13mm.

Jag tycker man måste sätta skruvdragarens egen önskan i första rummet. En fin maskin från Flex vill säkert leva ett aktivt och omväxlande liv, vilket min familj kan erbjuda.

Hos oss kommer dragaren få ägna sig åt klassiska uppdrag som stomresning, trallskruvning och möbelmontage. Men även testa på spännande äventyr som att borra pimpelhål i isen, skruva ihop jakttorn på något hygge eller till och med motorisera en pepparkvarn när det vankas storkok!

DD 2G kommer få leva ett spännande och utvecklande liv hos oss! :D
 
richardtenggren
Svar 2. 13mm.

Man kan aldrig få för få maskiner och Flex är ett trevligt märke, vi totalrenoverar vårt hus och det finns ett stort behov för flera maskiner, så denna skulle passa perfekt till flickvännen, så att hon fick en egen maskin.
 
Svar 2

Har ett halvt garage kvar att bygga så det finns gott om utmaningar och tillfällen att jämföra den mot de Makita och Festool jag har.

Ett test med rapport utlovas om jag vinner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.