Ber om ursäkt för dubbelpost, men verkar få databas error på förra tråden och kommer inte åt det. Är ju lite desperat att lösa saker här och otroligt tacksam för alla snabba svar jag fått hittils!

Nu har vi lyckats hitta ballofixer på egentligen alla kranar. Har litet hus så har bara köket och ett litet badrum. Intressant nog så när man vrider av under duschen så stänger man alla kranar.

Hur som helst. Ingen lycka med att virda av de oliika blandarna inne i huset.

Kände på varmvattenberedaren och den känns iskall, dock står den i ett 10grader varmt uthus så kanske inte borde bli så varm uttil om den är bra isolerad?
Alla rör som går ut från den samt inne i huset är iskalla.
Jag ryckte elen till beredaren och mätte motståndet och får inget utslag så det borde väl vara ett tecken på att något inte stämmer som någon nämnde? (värmepatronen)

Lite osäker på hur jag kolla om det är överhettningstermostaten? ska det sitta någon slags säkring någonstans på beredaren?
Om ni kikar på bilden så har jag vridit lite fram och tillbaka på den ratten med pilar på, gissar på att det är blandaren? lite trögt går det men vad kan man hoppas på ska hända om jag vrider på den?

IMG_1887.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


tack igen!
Micke
 
Har du öppnat panelen där vredet till termostaten sitter?
brukar sitta ett överhettnings skydd där med återställning, alltid värt ett försök / Henrik
 
S Schyffert skrev:
Har du öppnat panelen där vredet till termostaten sitter?
brukar sitta ett överhettnings skydd där med återställning, alltid värt ett försök / Henrik
Henrik, gammal tråd detta, men jag försöker ta av nämnda panel. Den vill inte komma av, samtidigt som jag nog inte vill vara alltför hårdhänt och bryta plasten. Har du några råd om hur man lossnar den?
 
Wadadli Wadadli skrev:
Henrik, gammal tråd detta, men jag försöker ta av nämnda panel. Den vill inte komma av, samtidigt som jag nog inte vill vara alltför hårdhänt och bryta plasten. Har du några råd om hur man lossnar den?
Hej!
Där el sladden går in brukar man kunna öppna en lucka som är fast skruvad, ser ut som man skruvar av hela botten på den här.
Mvh
 
H
Glöm inte att dra bort termostatvredet, på termostaten sitter en liten knapp är Överhettningskydd, tryck och lyssna om det klickar, den kan ha löst om det varit tomt på vatten i beredaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.