TeroM TeroM skrev:
You had one job, fick ett garv på väg tillbaka från lunchen idag.

[bild]
En kupp av Markoolio kanske.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
You had one job, fick ett garv på väg tillbaka från lunchen idag.

[bild]
Är det reklam för Marabou?
Eller är det http://mmsverige.se/
 
List på humoristiska drinkrecept från Norrland med en bild av en rödfärgad drink i ett cocktailglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
I inlägg 2863 i denna tråd la jag upp en bild på klassisk "Pajala sunrise".
Jag kopierar in den nu igen, känns passande just nu.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 6 till
  • Laddar…
Mmm. Vad jag blir sugen.
 
N Niq skrev:
[bild]
:D
Tanken har faktiskt slagit mig.
 
En kommentar och en fråga:
Recept för "Kaffekask a la Norrland", innehåller instruktioner om användning av sockerbit, kaffe och hembränt.
I min ungdom fick jag lära mig att man skulle lägga en 25-öring i botten av kaffekoppen, och sedan följa samma procedur.
Har aldrig provat själv, men undrar om inte sikten borde bli lika dålig efter man hällt i brännvinet.
Någon här som verkligen prövat?

Och om sockerbiten: Det gäller att den inte är snabblöslig då...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
Det kan möjligen fungera med kaffekoppar som blir vidare upptill, typ:
297055733_e5baa5ab-a8f0-47fb-90b7-d85ea39a7672.jpg
Funkar knappast i kaffemuggar:
Espresso-Gear-Kaffemugg-30-cl.jpg
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det kan möjligen fungera med kaffekoppar som blir vidare upptill, typ:
[bild]
Funkar knappast i kaffemuggar:
[bild]
Det fungerar faktiskt även i cylindriska glas, men inte på det sätt som förmodligen normalt avses.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En kommentar och en fråga:
[bild]
I min ungdom fick jag lära mig att man skulle lägga en 25-öring i botten av kaffekoppen, och sedan följa samma procedur.
Har aldrig provat själv, men undrar om inte sikten borde bli lika dålig efter man hällt i brännvinet.
Någon här som verkligen prövat?

Och om sockerbiten: Det gäller att den inte är snabblöslig då...
Jag har inte heller provat själv, men...

Grejen är att du ska hälla på sprit tills det rinner över och därmed späda ut kaffet så mycket så att du kan se myntet.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En kommentar och en fråga:
[bild]
I min ungdom fick jag lära mig att man skulle lägga en 25-öring i botten av kaffekoppen, och sedan följa samma procedur.
Största problemet är nog att idag finna 25-öringar... :thinking:
 
Mikael_L
Jag kan skicka några till den som vill testa kaskreceptet. :)
 
  • Gilla
  • Älska
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Eftersom ni går all-in på fördomar om oss norrlänningar får jag väl bjuda på den här. :D Humoristisk bild med Star Wars-robotarna C-3PO och R2-D2 i öken som omvandlats till en bastuugn efter en vecka.
 
  • Gilla
  • Haha
Freddedan och 10 till
  • Laddar…
Nu när vi är inne på området....... det hände i Österbotten som ju förr räknades som en del av Norrland.
Jag anonymiserar historien och ändrar vissa personliga detaljer så att ingen oskyldigt skall få sin hembränningsapparat förverkad till staten.......

De studerande skulle som en del av en kurs i ett främmande språk var och en hålla ett föredrag inför klassen och beskriva en halvindustriell eller industriell process.
En av pojkarna höll naturligtvis föredrag om hur man bränner hembränt. En grundlig genomgång av hela processen där det märktes att han var kunnig och rutinerad på området. Hur mäsken skall blandas och jäsas. Hur en bra hembränningsapparat skall vara konstruerad. Hur man destillerar och vid vilken temperatur. Hur ett kolfilter är konstruerat och hur det används. Föredraget tog nästan en halvtimme. Mycket väl förberett och pedagogiskt upplagt och väl genomfört. I princip allt man behöver veta för att bygga sin egen apparat och sätta igång produktionen.
Klassen satt tyst och följde koncenterat med. Längst bak i klassen satt läraren tyst och gömde ansiktet i händerna. Det syntes mellan fingrarna att läraren blev rödare och rödare i ansiktet.
Då föredraget var slut steg läraren upp alldeles knallröd i ansiktet och utbrast:
"Jag kan intyga att han vet vad han tallar om för hans pappa och min bror har apparaten i bolag".

Sedan ställde klassen frågor som föredragshållaren besvarade som vanligt och så fortsatte lektionen som vanligt......
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kan skicka några till den som vill testa kaskreceptet. :)
Jag har provat det där. Tyvärr hade vi bara gin att blanda med den gången... :worried:


När jag tänker på det så känner jag hur demonerna kommer över mig än i dag. :sick:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.