Jag använder mitt uterum under första vintern och då det är minusgrader upptäcker jag några ställen där det drar kallt. Jag har tätat där jag kommer åt med fogskum men några ställen kommer jag inte åt med fogskum utan att det kommer att kladda. Finns det något vitfärgad isolering (ull) som man skulle kunna peta in i springorna eller vad rekommenderar ni?
 
JEng JEng skrev:
Jag använder mitt uterum under första vintern och då det är minusgrader upptäcker jag några ställen där det drar kallt. Jag har tätat där jag kommer åt med fogskum men några ställen kommer jag inte åt med fogskum utan att det kommer att kladda. Finns det något vitfärgad isolering (ull) som man skulle kunna peta in i springorna eller vad rekommenderar ni?
https://www.byggmax.se/fönsterdrev-p129130
Denna fönsterdrev som är 2 mm expanderar till 25 mm på ett par timmar.
Jag har använt den i mitt uterum som är i praktiken lufttätt. det är bara vid rälsen till glaspartierna man kan känna ett drag.
Har inga problem att hålla 21° om det är över noll grader ute.

Ett tipps, lägg rullen i frysen så är den lättare att hantera särskilt om det är varmt när den monteras, fryst kan man klippa smala remsor om man inte behöver full bedd.
 
  • Gilla
JEng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.