Hej
Har Verisurelarm, är det ngn som vet hur mkt. bättre nya kameran är mot den äldre?

Ska skaffa fler, är det värt ca 1500:- per kamera mot att sätta upp äldre modellen som man kan köpa loss för ngr. hundringar på nätet och få monterat.
Tänkte typ i garaget etc. vet att nya har färg & äldre är svart/vita bilder.

Läst så gått det går om kamerorna.

Så frågan är - är det värt att lägga ner flera tusen på den nya modellen?
 
Har ingen erfarenhet av den nya kameran, men tror att man kan få bilder till appen via den. Alltså se i realtid via appen...

Men kanske någon som redan har den nya kan svara bättre på vad för fler funktioner man får?

Jag kan faktiskt tycka att med tanke på dom ockerpriserna Verisure har när man köper deras enheter, och dessutom det höga priset man betalar i månaden borde inkludera uppgradering av enheterna efter en viss ålder.
Jag menar, en uppgradering av tekniken är ju ett måste för att man inte ska välja ett annat bolag med tiden?
 
C crazytok skrev:
Har ingen erfarenhet av den nya kameran, men tror att man kan få bilder till appen via den. Alltså se i realtid via appen...

Men kanske någon som redan har den nya kan svara bättre på vad för fler funktioner man får?

Jag kan faktiskt tycka att med tanke på dom ockerpriserna Verisure har när man köper deras enheter, och dessutom det höga priset man betalar i månaden borde inkludera uppgradering av enheterna efter en viss ålder.
Jag menar, en uppgradering av tekniken är ju ett måste för att man inte ska välja ett annat bolag med tiden?
Ja det där med uppgradering fritt har du en poäng i.
En del nya finesser lär den ha som jag läst till mig, men hur mkt bättre är bilden måntro?
 
Ja eftersom vi inte själva kunde se bilderna från den äldre kameran är det väl bara Verisure själva som kan jämföra? :)

Så för oss användare är det ju 100% bättre bild! ;)

För vi pratar om rörelsekameran va?
 
  • Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
Jag har precis bytt till den nyare varianten, och som crazytok säger så kunde man ju inte få ngn bild själv på dom gamla,så att jämföra går ju inte.
Tycker det blir bra bilder, helt ok, men vet ej upplösningen, men man ser klart och tydligt.
Det sitter ju numera kamera i detektorerna, så vi har 5st.
Sen går det ju bara att ta bild om larmet är påkopplat.
Allt styrs via appen som jag tycker fungerar klockrent!
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Ja eftersom vi inte själva kunde se bilderna från den äldre kameran är det väl bara Verisure själva som kan jämföra? :)

Så för oss användare är det ju 100% bättre bild! ;)

För vi pratar om rörelsekameran va?
Ja precis, den med rörelsekamera / detektorn, inte ngn webkamera.
J Jörgen Ö skrev:
Jag har precis bytt till den nyare varianten, och som crazytok säger så kunde man ju inte få ngn bild själv på dom gamla,så att jämföra går ju inte.
Tycker det blir bra bilder, helt ok, men vet ej upplösningen, men man ser klart och tydligt.
Det sitter ju numera kamera i detektorerna, så vi har 5st.
Sen går det ju bara att ta bild om larmet är påkopplat.
Allt styrs via appen som jag tycker fungerar klockrent!
Låter som att det är bra kameror iaf :)

Som jag ser det med larm så är det ju en del för att avskräcka, en del för att man ska märka om ngn går in, men framförallt i bevissyfte om ngn gör inbrott, där om ngt. kan man ju faktiskt identifiera person/er.
 
  • Gilla
Jörgen Ö
  • Laddar…
Tycker det nya systemet funkar bra med en hel del förbättringar, dels appfunktionerna, man kan se när det larmas på/av,nya funktioner att larmet varnar om ngn är och rycker i dörrar eller fönster, som då meddelas i appen direkt, bl.a.
Man hålls hela tiden med uppdateringar om ngt sker, kan dessutom styra en smartplugg via appen om man vill sätta på belysning el dyl. Sen är det ju upp till var o en om man tycker det är värt pengarna, jag tycker def att det är värt det!
Vi fick dessutom en rejäl sänkning på månadskostnaden....
 
Fast det du räknar upp nu finns ju även tillgängligt på mitt system, med dom ”äldre” kamerorna. Appen och dess funktioner är det nog ingen skillnad på, utan bara den nya hårdvaran och då vissa skillnader i appen pga dessa.
 
J Jörgen Ö skrev:
Vi fick dessutom en rejäl sänkning på månadskostnaden....
Hur fick du det?
 
C crazytok skrev:
Fast det du räknar upp nu finns ju även tillgängligt på mitt system, med dom ”äldre” kamerorna. Appen och dess funktioner är det nog ingen skillnad på, utan bara den nya hårdvaran och då vissa skillnader i appen pga dessa.
Räknar upp skillnaden på mitt gamla system, inte ditt ;)
Hade ett betydligt äldre system, utan app, utan kameror osv....
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Hur fick du det?
Erbjudande fr Verisure, skillnad på nästan 200:-/månad, vi betalade uppenbarligen för mkt per månad, för ett åldersstiget system.
Fick även lite extra saker monterat utan kostnad som goodwill pga att jag tyckte dom kunde gått ut med info lite tidigare att vi betalade en hel del för mkt för ett gammalt system. Så jag är nöjd.
 
Får man fråga vad du betalar nu, och vad du har för prylar till det priset?

Funderar själv på att ringa dom o gnälla för dom har höjt alldeles för mycket dom senaste åren!
 
Kan kolla ikväll, vi har inte fått första räkningen ännu :)
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.