16 miljoner färger
Jag skulle göra nån fin upcyclad lampa till vårt vardagsrum så vi får lite ljus härligt ljus där
 
X. 160 000 färger - Skulle gärna vilja ha dessa lampor. Bra att det är ett start-kit eftersom jag inte har något sådant i hemmet.
 
1 16 miljoner färger.
Jag är "dömd" som färgblind. Men med ett HUE-set får jag chansen att kunna se hur illa det i själva verket är. Jag ser trots allt en del färger.
Roolf
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn populära kitet för att styra belysningen med mobilen

[bild]

Vi kör en repris på en populär tävling! Vill du kunna styra belysningen från mobilen utan att installera ett komplett smart hem först? Philips har en supersmidig lösning för detta som går under namnet Hue. Det är ett kit med smarta lampor som kan installeras i dina befintliga armaturer. Produkten fungerar dessutom med en rad smarta hem-lösningar vilket gör att du kan bygga ut systemet i din egen takt. Veckans vinnare tar alltså hem ett Philips Hue startkit med Bridge och tre lampor från smarta hem-butiken M.nu. Just det här kitet innehåller lampor som gör att du kan välja mellan fyra olika inställningar, plus att det medföljer en dimmer.

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger kan den visa?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 16 miljoner färger
X. 160 000 färger
2. 16 000 färger

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar 1 Är jag smart, smittar det av sig till grannar!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn populära kitet för att styra belysningen med mobilen

[bild]

Vi kör en repris på en populär tävling! Vill du kunna styra belysningen från mobilen utan att installera ett komplett smart hem först? Philips har en supersmidig lösning för detta som går under namnet Hue. Det är ett kit med smarta lampor som kan installeras i dina befintliga armaturer. Produkten fungerar dessutom med en rad smarta hem-lösningar vilket gör att du kan bygga ut systemet i din egen takt. Veckans vinnare tar alltså hem ett Philips Hue startkit med Bridge och tre lampor från smarta hem-butiken M.nu. Just det här kitet innehåller lampor som gör att du kan välja mellan fyra olika inställningar, plus att det medföljer en dimmer.

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger kan den visa?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 16 miljoner färger
X. 160 000 färger
2. 16 000 färger

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:1
Lampor från Philips som jag kan tända utan att ens gå en vända.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn populära kitet för att styra belysningen med mobilen

Svar: 16 miljoner
Jag (72 år) skulle vilja visa min son när han kommer och hälsar på nästa gång att hans morsa visst hänger med i ny teknik.

Vi kör en repris på en populär tävling! Vill du kunna styra belysningen från mobilen utan att installera ett komplett smart hem först? Philips har en supersmidig lösning för detta som går under namnet Hue. Det är ett kit med smarta lampor som kan installeras i dina befintliga armaturer. Produkten fungerar dessutom med en rad smarta hem-lösningar vilket gör att du kan bygga ut systemet i din egen takt. Veckans vinnare tar alltså hem ett Philips Hue startkit med Bridge och tre lampor från smarta hem-butiken M.nu. Just det här kitet innehåller lampor som gör att du kan välja mellan fyra olika inställningar, plus att det medföljer en dimmer.

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger kan den visa?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 16 miljoner färger
X. 160 000 färger
2. 16 000 färger

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från M.nu. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar M.nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Tack Ekna för att du startar vår helg med ett gott skratt. Förhoppningsvis känner du dig lika glad som oss när vi berättar att du har vunnit ett Philips Hue-kit i denna veckotävling. Stort grattis!

Motivering: Jag fortsätter min resa mot att bli vardagstjock, men det går tungt. Frun låter mig inte skaffa en robotgräsklippare för att det är så bra vardagsmotion. Jag har dock lyckats införa en robotdammsugare, så lite hull på magen lyckades jag ordna. Glädjen blev dock kortvarig då all denna snö, och därmed snöskottning, har tagit mig tillbaks till ruta ett igen. För att nå mitt mål tror jag att en mindre dos av vardagsmotion är en av nycklarna där en automatiserad ljuslösning skulle kunna vara en delmängd i lösningen. Att kunna tända/släcka lyset utan att ta handen från chipsskålen tror jag skulle ge märkbar effekt direkt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.