Hejsan vi håller på att planera för att bygga vårt hus. Nu har vi o stort sett alla bitar på plats förutom en lämplig tomt. Tomten vi söker ska ligga lite enskilt vill kunna hänga ute i trädgården utan att grannar hänger över häcken alltså inte inte i villområden eller stugområden, gärna en skogstomt. En stor tomt är ett plus, ligger där dessutom ett fritidshus på den redan så är det ett ännu större plus så länge den är stor nog att bygga mer på utan att det känns ihoptryxkt. Så har du eller känner du någon som har en tomt eller ett fritidshus så bara bomba med förslag.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tja, här finns tydligen några. Pris 1,7 mille. Vad har ni råd med?
[länk]

Och här en, 1,075 mille. Kul kvartersnamn :)
[länk]
Hej och tack för tipset, men det är just dessa tomterna i villaområden vi vill undvika.
Vi håller koll på hemmet och blocket dagligen men tyvärr så är det bara villaområden som dyker upp
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, då får ni kanske ge er ut på bygda och leta efter ett trevligt ställe, en skogsbacke eller liknande, ta reda på markägaren och med mössan i hand fråga om ni skulle kunna få köpa ett par tusen kvm.
Och så gå igenom all byråkrati med Lantmäteriet.
Hitta's kartor med satellitbild och tomtgränser är rätt kul att kika på också:
[länk]
Vi har börjat kolla lite så också, men så tänkte vi att det är bra att skriva här också så man får ut så många krokar som möjligt.
Man vet ju aldrig om någon här sitter inne med en gammal stuga eller markbit som dom vill bli av med men inte tror att folk är intresserade av
 
Söker du fortfarande?
Har tomt i utkanten av Ängelholm, på ett fritt lantligt läge. Samtidigt tar det knappt en kvart att cykla till stan och lika långt till havet! Fri utsikt på tre håll, ner mot Pinnån (man ser träden men inte ån) och mot Hallandsåsen och slätten.

Tomten är 2700 kvm. Förhandsbesked finns för 200 kvm villa och 100 kvm sidobyggnad.
 
F FDmäklare skrev:
Har tomt i utkanten av Ängelholm, på ett fritt lantligt läge. Samtidigt tar det knappt en kvart att cykla till stan och lika långt till havet! Fri utsikt på tre håll, ner mot Pinnån (man ser träden men inte ån) och mot Hallandsåsen och slätten.
Det låter ju toppen!
Nästan så att jag skulle vilja slå till själv, fast jag bor ju alldeles norr om åsen.
Hoppas att trådskaparen @Mattiassn ser detta.
Oss emellan ;) , vad är ditt pris?
 
  • Gilla
FDmäklare
  • Laddar…
F FDmäklare skrev:
Söker du fortfarande?
Har tomt i utkanten av Ängelholm, på ett fritt lantligt läge. Samtidigt tar det knappt en kvart att cykla till stan och lika långt till havet! Fri utsikt på tre håll, ner mot Pinnån (man ser träden men inte ån) och mot Hallandsåsen och slätten.

Tomten är 2700 kvm. Förhandsbesked finns för 200 kvm villa och 100 kvm sidobyggnad.
F FDmäklare skrev:
Söker du fortfarande?
Har tomt i utkanten av Ängelholm, på ett fritt lantligt läge. Samtidigt tar det knappt en kvart att cykla till stan och lika långt till havet! Fri utsikt på tre håll, ner mot Pinnån (man ser träden men inte ån) och mot Hallandsåsen och slätten.

Tomten är 2700 kvm. Förhandsbesked finns för 200 kvm villa och 100 kvm sidobyggnad.
det låter som en trevlig tomt, men vi har redan köpt en tomt och väntar just nu på bygglov.
Tack för ditt svar
 
  • Gilla
FDmäklare
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det låter ju toppen!
Nästan så att jag skulle vilja slå till själv, fast jag bor ju alldeles norr om åsen.
Hoppas att trådskaparen @Mattiassn ser detta.
Oss emellan ;) , vad är ditt pris?
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det låter ju toppen!
Nästan så att jag skulle vilja slå till själv, fast jag bor ju alldeles norr om åsen.
Hoppas att trådskaparen @Mattiassn ser detta.
Oss emellan ;) , vad är ditt pris?
Jag tog ut Svenska Mäklarhuset för värdering eftersom de säljer outstanding mest nyproduktion i Ängelholm. Det har även sålt de flesta (kanske tom alla?) fribyggartomter på Errarps Ängar som ligger 500 m bort. De satte 1,3 miljoner så det är det som gäller.
 
F FDmäklare skrev:
Jag tog ut Svenska Mäklarhuset för värdering eftersom de säljer outstanding mest nyproduktion i Ängelholm. Det har även sålt de flesta (kanske tom alla?) fribyggartomter på Errarps Ängar som ligger 500 m bort. De satte 1,3 miljoner så det är det som gäller.
Hej jag har en son som söker tomt i ängelholms området är tomten fortfarande till salu och var ligger den mvh Stefan.
 
F FDmäklare skrev:
Söker du fortfarande?
Har tomt i utkanten av Ängelholm, på ett fritt lantligt läge. Samtidigt tar det knappt en kvart att cykla till stan och lika långt till havet! Fri utsikt på tre håll, ner mot Pinnån (man ser träden men inte ån) och mot Hallandsåsen och slätten.

Tomten är 2700 kvm. Förhandsbesked finns för 200 kvm villa och 100 kvm sidobyggnad.
Du råkar inte ha denna mark kvar?
 
Tomten är såld.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.