Aha, trodde det var de andra stora vita hattarna som åsyftades först, de nedre, de går ju lätt att vrida på, de övriga går knappt att vrida på, känns sjukt bräckliga, känns som glasampuller
 
T Trollskidan skrev:
Det är inte så att VV funkar som panna i friggeboden?

Bild 2 skrev de 1 å 2 dom hålen är ju kulverten å där vattet ska gå ut isåfall
Ja, fast det finns likadana hål där det står 3 och samma återfinns i friggeboden där det kommer upp ett rör
 
H
När du vrider på dom vita så titta då på mätarna så kommer dom att ändra sig nedåt uppåt beroende på om stänger flödet nedåt eller öppnar uppåt
 
  • Gilla
Arkie
  • Laddar…
Vad värms huset med? Du säger att i friggebod är det förberett för luft vatten, kan inte kulvert vara förberett för värme från friggebod. Ett rör som kommer upp i friggebod säger du... måste vara två för att det ska vara värme. Kan kanske vara kallvatten!
 
H Hjulbent skrev:
När du vrider på dom vita så titta då på mätarna så kommer dom att ändra sig nedåt uppåt beroende på om stänger flödet nedåt eller öppnar uppåt
Ok, vred nu, knappt någon effekt, på 3:an gick piggen ner lite när jag ökade flödet. Där e kanske problemet då, måste komma åt piggarna
 
V Vector skrev:
Vad värms huset med? Du säger att i friggebod är det förberett för luft vatten, kan inte kulvert vara förberett för värme från friggebod. Ett rör som kommer upp i friggebod säger du... måste vara två för att det ska vara värme. Kan kanske vara kallvatten!
Golvvärme i huset, elpatron. Det står vv på röret som gå ner i kulvert till friggeboden
 
Tack för ert tålamod, ni måste tycka att jag är helt efterbliven
 
  • Gilla
jeppe42 och 1 till
  • Laddar…
Har du VV på i friggeboden?
Har du dusch å annat i den?
 
  • Gilla
Arkie
  • Laddar…
Är golvvärmefördelare på bild i huset så tror jag den inte har något att göra med värmen i friggebod. Är väldigt intresserad av denna vv beredare... den kan man ju ha för att göra värme...dragning ser ju ut som det ärgolvvärmen iallafall. Sen ser det ju inte snyggt ut....:thinking:
 
Närbild på mässingsventil och rörkopplingar med mutter som ska lossas och skyddslock för piggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bör väl vara muttern som måste lossas för att få bort skyddet för piggarna inser jag nu, vågar man skruva på den?
 
T Trollskidan skrev:
Har du VV på i friggeboden?
Har du dusch å annat i den?
Japp, toa och dusch
 
H
A Arkie skrev:
ni måste tycka att jag är helt efterbliven
Du är inte den fösta som inte vet något om värme så tänk inte så, du frågar vi svarar och frågar för att komma rätt.
Om du fortsätter och skruvar upp hatten så får du den i handen, kolla sedan piggen som jag sa förut och känn på dom nedre slangarna om dom blir varmare, det kan ta en tag innan det märks och kom tillbaka med resultatet
 
H
A Arkie skrev:
vara muttern som måste lossas
Inte dom upp med mätarna utan dom vita hattarna
 
  • Gilla
Arkie
  • Laddar…
Funka pumpen i friggeboden så inte den står still
Tror du använder vv som värmekälla i Friggeboden

Vilken av slingorna på bild ett skulle gå ut till Friggeboden Hur många rör har du in i friggeboden???
 
Radiatoranslutningar med justerade termostatventiler som inte går att skruva loss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vita radiatorventiler fastnat i extrem position på ett värmerörssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mätarna nu efter att jag vridit till max på vita hattarna, får inte av dem, tar i som en besatt men de går till stängt eller öppet men de lossnar ej...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.