S Stefan1972 skrev:
jag visste inte att ikea leverade stenskivor på best och mått men i vilket fall som helst. Har de gjort håltagningen baserat på fel mått på en skiss/ritning på kranen där det framgår med tydlighet vilket mått det ska vara så får väl de stå för misstaget?
Det vore ju skillnad om kunden uppgivit fel mått men nu är det ju dem som läst fel?
Vi har gett dem en ritning, de "valde" fel mått, då fler än ett mått anges - men de tar det ej på sig, då det e vårt ansvar att berätta måttet, så det får man tydligen ta, Nu e ända lösning att hitta passande bricka att lägga emellan - eller en kran med en sjuhelvetes bas. Alla tips välkomnas.
 
31513666-origpic-85f2fb.jpg

:cool:
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
[bild]

:cool:
kan bli så, öl, vin å vatten
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Bowser
Du/ni har förmodligen godkänt ritning innan beställning där måttet stod med, då blir det svårt att hävda att IIKEA gjort fel då ni godkänt måttet.
Fast man kan ju ändå tycka att dem borde veta vilket hålmått som ska användas då dem ju är "proffsen" som gör detta dagligen.
 
Jag föreslog ju en kran med tillräckligt stor bas från tapwell...
 
nikasp
Som dessutom var grymt snygg och med handdush. Sugen på att byta ut vår standard-FMM nu. Har en halvavancerad duschblandare från Tapwell med pip, handdusch och takdusch i badrummet och är grymt nöjd.

T Tosse skrev:
Jag föreslog ju en kran med tillräckligt stor bas från tapwell...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.