Hej ! Jag vill bolla en fråga här som jag går i funderar på.
Jag ska lägga cellplast skivor på ett betonggolv och ovanpå spånskivor för att sedan lägga ett golv på.
Ska jag använda en platonmatta mot betongen eller funkar de att rulla ut en tunn plastfolie som spärrar fukten?
tacksam för svar
mvh Jimmy
 
beror helt på hur stor fuktvandring det är idag ? I värsta fall åker man ju på att ha ett ventilerat golv inkl hela baletten.
 
S Stefan1972 skrev:
beror helt på hur stor fuktvandring det är idag ? I värsta fall åker man ju på att ha ett ventilerat golv inkl hela baletten.
Ok tack för svaret Stefan.
Men en Platon är väl ett säkrare Kort då kanske ?
 
Har gammalt hus med oisolerad platta på mark. Gosigt med ingjutna spikreglar :(
Vid renovering dammsög organiskt rent. Lade plast mot plattan och sedan nivellreglar med isolering ”hängande”.
Huset står kvar och möglet gått och gömt sig...
 
Ts kanske kan lämna lite mer info om typen av hus och hur det ser ut idag? byggår? Källare? Övervåning? Vi vet ingenting.......
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Ts kanske kan lämna lite mer info om typen av hus och hur det ser ut idag? byggår? Källare? Övervåning? Vi vet ingenting.......
S Stefan1972 skrev:
Ts kanske kan lämna lite mer info om typen av hus och hur det ser ut idag? byggår? Källare? Övervåning? Vi vet ingenting.......
Jo de är ett förråd inne i huset . Huset är byggt 1974
Garaget sitter ihop med huset också . Förrådet vill jag göra till ett sovrum . Golvet består av betongplatta och vill lägga på cellplast 200mm högt.
De är god takhöjd 2.60 i höjd .
 
J jiced skrev:
Hej ! Jag vill bolla en fråga här som jag går i funderar på.
Jag ska lägga cellplast skivor på ett betonggolv och ovanpå spånskivor för att sedan lägga ett golv på.
Ska jag använda en platonmatta mot betongen eller funkar de att rulla ut en tunn plastfolie som spärrar fukten?
tacksam för svar
mvh Jimmy
Hur löste du det hela?


Jag har liknande. Oisolerad platta på mark, blå Platon, cellplast golv. Men kan behöva lägga till ventilation, Platon även upp mot golvlisterna för att se till att det finns ventilering ut. Problemet är väggarna på sidan av betongplattan. De verkar bara stå på vanlig isolering, inte takpapp eller liknande och de ser ut att vara fuktigt, ej mögel
 
  • Gilla
Mirob001
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.