Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej. Jag jobbar som byggsäljare på en av de stora byggkedjorna. Tänkte jag skulle ge er lite info från andra sidan om det är något ni undrar över. Så kör på, ställ era frågor så ska jag försöka besvara dem så gott jag kan.
 
Ska köpa virke för 500 000 vilken är den största rabbaten du kan ge mig
 
S SvarteSunken skrev:
Ska köpa virke för 500 000 vilken är den största rabbaten du kan ge mig
Det beror på om det är mycket mixade dimensioner, hjälp med uträkningar, lagervaror eller direkttransporter. Men utgår jag från att du skall ha virke för 500.000 så borde det handla om direkttransport från leverantör. I dessa mängder finns inga listpriser, jag tar in offert från 3-4 leverantörer, tar den med lägst pris och har ett påslag på 3-5% beroende på nedlagt jobb. Sen måste jag fråga vad du ska göra med virke för 500.000, lägga 45x45 c24 i en rad från Örebro till Katrineholm?
 
B Byggbernt skrev:
Det beror på om det är mycket mixade dimensioner, hjälp med uträkningar, lagervaror eller direkttransporter. Men utgår jag från att du skall ha virke för 500.000 så borde det handla om direkttransport från leverantör. I dessa mängder finns inga listpriser, jag tar in offert från 3-4 leverantörer, tar den med lägst pris och har ett påslag på 3-5% beroende på nedlagt jobb. Sen måste jag fråga vad du ska göra med virke för 500.000, lägga 45x45 c24 i en rad från Örebro till Katrineholm?
Skulle jag köpt 45x45 för 0.5kk så hade jag nog velat komma längre än till Katrineholm.;)
 
Då rekommenderar jag att ta tåget i stället:cool:
 
Har du erfarenhet från byggbranchen eller är du bara en smörig säljare?
 
P para skrev:
Har du erfarenhet från byggbranchen eller är du bara en smörig säljare?
Jag håller med om att de flesta säljare är smöriga, men många man stöter på har faktiskt praktisk erfarenhet.
För att försvara de smöriga säljarna en gnutta...
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Jag stänger tråden. Det här forumet är bara till för konsumenter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.