Luftpistolen brukar funka för å få lite fart på draget om du inte eldat på länge muren kall m.m.
 
Kasserad matolja, oljigt papper, begangnad tvättsprit (braun..). Miljövänlig plast. Det finns mycket som brinner bra och som kanske är miljövänligare att elda i små mängder än låta avdunsta eller slänga.

Men, lättflyktiga vätskor får man vara försiktig med så man inte blir av med håret... Woff... :surprised:
 
blackarrow blackarrow skrev:
Men, lättflyktiga vätskor får man vara försiktig med så man inte blir av med håret... Woff... :surprised:
Ja, fyfan. Jag vet en som försökte tända med bensin. Det slutade med att hela kåken brann ner..
För att förekomma ev. frågor; Det var inte jag.
 
Då har man klantat till det rejält. Men mindre överraskningar råkar man lätt ut för. Oljor och plasthanteras bättre av avfallsförbränningsanläggningar. Elda ved i pannan. Det finns säkert videor på youtube om du inte vet hur man gör.

Lägg i ved tills det är nästan fullt. Sedan gör du enliten brasa av småstickor på toppen.
 
D Daniel 109 skrev:
Då har man klantat till det rejält.
Om du menade mitt inlägg, så var det ett misslyckat tändningsförsök. Det tog sig inte, så han tyckte det var en bra idé att skvätta in lite bensin. Men det låg och pyrde där inne, så det sa tjoff och en eldkvast stod ut från pannan, samt att dunken började brinna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.