Godis skrev:
- separat kyl och frys ca 180 - 200 cm höga.
...är ekonomiskt, praktiskt & utseendemässigt bäst. ;)
 
Givetvis måste jag kontra.

Två kyl/frysar är dyrare, men jag anser de mer praktiska pga större kylar som kan varieras i temperatur samt två mindre frysar som också kan ha lite olika temperatur. Vi har inte så stort frysbehov, men desto mer i kylen.

 
Har nu separat frys och kyl, saknar mina kyl/frysar där vi använde ena kylen som sval.
 
Vi hade två stycken kyl/frysar där vi bodde förut. Min fru tyckte det var bra men jag lyckades ständigt och jämt glömma bort i vilken kyl eller vilken frys det ena eller det andra fanns så det blev ett himla öppnande och stängande av dörrar... ???
Nu har vi hel kyl och hel frys - mycket smidigare ;D
 
barabas skrev:
Nu har vi hel kyl och hel frys - mycket smidigare  ;D
8) ...som sagt. ;)
 
Man kan väl ha kyl/sval i ett o frys i ett.
Jag funderar faktisk på o köpa ett sånt där litet kylskåp med glasruta, vinkyl tror jag det heter, som man kan ha dom dyrare dropparna i ;D
 
Vi har en kyl och en frys i köket. I tvättstugan, som ligger vägg i vägg med köket, har vi en liten kyl som vi har vin, juice och läsk i. När vi behöver extra kylplats åker allt det ut för att tex tårtor ska få plats. För oss är detta en toppenbra lösning. Vad jag minns gav vi ca 1700:- för den lilla kylen för ca 1,5 år sen men ska ni ändå köpa fler vitvaror går det nog att pruta mer! Vi hade vår lilla kyl när vi bodde inneboende under byggtiden men insåg att vi skulle behålla den.
 
Vi har en Elux kyl/frys i köket. Stor kyl, liten frys. Sedan tänkte vi komplettera med en stor, toppmatad box i källaren, mera ekonomiskt så.
 
Om man ska tänka på ryggen är det väl rätt bra med kombinerad kyl o frys.. Man plockar ju oftare i kylen än i frysen så ska man spara på ryggen?!

Vi kommer att sätta in 2 stycken kyl/frys! Just för ergonomins skull och för att kunna ha kyl och sval..
 
Skulle jag ha två skåp skulle jag absolut ha två kyl/frysar! Förutom att man kan ha olika temperaturer i dem och att man använder kylen oftare - skönt att slippa böja sig, borde det ju vara mycket bättre att bara öppna en "halv" dörr varje gång (hälften så mycket kyla försvinner)! Eller?

Vi har en tvåmetare (kyl/frys) och en gammal (antagligen energislukande) frysbox i källaren. Fungerar utmärkt för oss (två personer)!
 
Två kyl/frysar ger 4 kompressorer vilket drar mer energi så ska man tänka på elförbrukningen är detta ett sämre alternativ.
 
Fasen också, alltid är det nåt... :-/

Jaja, då får jag väl återgå till att leta efter kyl/sval och frys/frys (dvs 2 dörrar på varje skåp), när det är dags att utöka... Fast det är lååångt kvar till dess. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.